וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהל שישי בסוריה: אלפי מפגינים נגד השלטון

עם סיומן של תפילות יום השישי יצאו אלפי מפגינים לרחובות דרעא ובניאס וקראו להסרת חוקי החירום והפלת שלטונו של הנשיא בשאר אסד. לדבריהם, "אנשי הביטחון לא נוכחים ברחובות"

אלפי מפגינים יצאו בצהרים (שישי) לרחובות העיר דרעא בדרום סוריה עם תום תפילות יום השישי וקראו להסרת חוקי החירום במדינה במסגרת ההפגנות שנכנסו לשבוע הרביעי. בתוך כך, גם כ-1,500 בני אדם מפגינים בעיר בניאס נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד.

לדברי המפגינים בדרעא, מאז פגישתו של אסד עם מנהיגי המורדים אתמול, קיימת ירידה יחסית בנוכחות כוחות הביטחון בעיר. "הצבא לא בתוך העיר. יש הרבה אנשי ביטחון אבל הם לא נוכחים ברחובות", סיפר אחד המפגינים. "ניכר שיפור מאז אתמול בלילה אך האנשים עדיין לא מרוצים מהמצב". לדבריו, המפגינים קוראים "חופש, חופש, שקט, שקט".

מוקדם יותר היום טען ארגון זכויות האדם Human Rights Watch כי הגיעו לידיו ראיות המצביעות על כך ששירותי הביטחון והמודיעין של סוריה חוקרים בעינויים מאות מעצורי ההפגנות נגד המשטר במדינה, במהלך החודש האחרון. אנשי המשרד הראשי של הארגון בארה"ב טוענים, כי לגופי הביטחון הסוריים ניתנה הוראה לפיה יש להם רשות לעצור מפגינים ללא כל זכויות משפטיות ולענות אותם בחקירותיהם, ללא כל מגבלות. בין העצורים ישנם גם עיתונאים, עורכי דין ופעילים.

אתמול: אסד הורה על שחרור העצורים

אמש דיווחו עדי ראייה כי המהומות נגד שלטונו של אסד התפשטו גם לעיר סווידה, הנמצאת בלב האזור הדרוזי במדינה. על פי הדיווחים, תומכי אסד ושוטרים פיזרו את מאות המפגינים באמצעות מקלות. זו הפעם הראשונה שהמהומות מגיעות גם לאזור הדרוזי, שם קוראים המפגינים "אנו מקריבים את נפשנו ודמנו למען השהידים".

עוד אתמול הורה אסד על שחרור כל העצורים שנתפסו במהלך גל המהומות האחרון במדינה, כצעד נוסף במאמציו להפגת ההתנגדות הציבורית כלפיו. הטלוויזיה המקומית דיווחה כי ישוחררו כל העצורים "מלבד אלו שביצעו פשעים נגד האומה ואזרחיה". בתוך כך, אסד הודיע על הרכבה של הממשלה החדשה, במקום זו שפיטר. איברהים שער מונה לתפקיד שר הפנים, בעוד שמוחמד ג'ילילטי הוכרז כשר האוצר. ווליד מועלם, שכיהן כשר החוץ בממשלה הקודמת – שמר על תפקידו. כזכור, ראש הממשלה הסורי החדש הוא ד"ר עאדל ספר, שכיהן עד עתה כשר החקלאות.

במהלך ההפגנות, שפרצו לראשונה בעיר דרעא לפני כחודש בדרישה לשחרר תלמידים שריססו כתובות גרפיטי על קירות בית ספרם, נהרגו עד כה לפחות 90 בני אדם. בהמשך התפשטו ההפגנות לרחבי המדינה, וזכו לתגובה אלימה מצד כוחות הביטחון. בניסיון לפייס את הציבור, כבר הכריז אסד על רפורמה כלכלית, שתכלול העלאת משכורת ויצירת מקומות עבודה, אך נמנע עד כה מביטול חוקי החירום, התקפים במדינה מאז "מהפכת הבעת'" לה היה שותף אביו ב-1963. כמו כן, הודיע אסד על פיטורי הממשלה והחלפתה. על אף כל אלה, הצעדים לא הביאו לרגיעה במהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully