וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט האמריקאי לאו"ם: בטלו את דו"ח גולדסטון

בעקבות החרטה שהביע גולדסטון על מסקנותיו, פנו חברי הסנאט למועצת זכויות האדם בדרישה לבטל את הדו"ח בו האשים את ישראל בפשעי מלחמה. "על האו"ם לשקף את התכחשות המחבר לממצאיו"

הסנאט בוושינגטון קרא הלילה (שישי) לאו"ם לפעול לביטולו של דו"ח גולדסטון, בעקבות מאמרו של מחבר הדו"ח, השופט ריצ'ארד גולדסטון, בו טען כי לו היה בידיו המידע המלא, למסמך היה אופי אחר. החלטת הסנאט קוראת לוועדת זכויות האדם של האו"ם לבטל כליל את דו"ח גולדסטון וקוראת גם למזכיר האו"ם, באן קי מון, להנהיג רפורמות בוועדה ובשאר מוסדות האו"ם, בכדי להבטיח שלא תימשך אפלייתה לרעה של ישראל.

חברי הסנאט קראו לחברי מועצת זכויות האדם של האו"ם "לשקף את התכחשותו של מחבר דו"ח גולדסטון לממצאיו העיקריים, לבטל את הד"וח ולשקול את המשך פעולותיה של המועצה ביחס לממצאי הדו"ח".

יוזמת ההחלטה היא הסנאטורית הדמוקרטית כריסטין ג'יליברנד מניו יורק, ואליה הצטרפו סנאטורים רבים משתי המפלגות. ההחלטה, שאושרה פה אחד ובלי הצבעה, היא הצהרתית בלבד ואינה מחייבת את האו"ם או את הממשל האמריקאי.

לעומתם, שלושה מארבעת החברים בוועדת גולדסטון של האו"ם, שקבעה בדו"ח כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במבצע "עופרת יצוקה", פרסמו אתמול הצהרה ב"גרדיאן" הבריטי, בה הם עומדים מאחורי הדו"ח, מבהירים כי הוא לא יבוטל, ומותחים ביקורת על החבר הרביעי, יו"ר הוועדה ריצ'רד גולדסטון ועל המכתב בו הביע חרטה על חלק ממסקנות הדו"ח, בהן הקביעה כי ישראל ירתה באופן מכוון על אזרחים לא חמושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully