וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השותפים לכתיבת דו"ח גולדסטון: לא לבטל אותו

אחרי מכתב החרטה של יו"ר ועדת הבדיקה של האו"ם שמצאה פשעי מלחמה ב"עופרת יצוקה", מתייצבים נגדו 3 שותפיו בוועדה: "הניסיון להציג בצורה מסולפת את הדו"ח גורמת עוול למאות הקורבנות"

שלושה מארבעת החברים בוועדת גולדסטון של האו"ם, שקבעה בדו"ח כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במבצע "עופרת יצוקה", פרסמו היום (חמישי) הצהרה ב"גרדיאן" הבריטי, בה הם עומדים מאחורי הדו"ח, מבהירים כי הוא לא יבוטל, ומותחים ביקורת על החבר הרביעי, יו"ר הוועדה ריצ'רד גולדסטון, שפירסם החודש מכתב בו הביע חרטה על חלק ממסקנות הדו"ח, בהן הקביעה כי ישראל ירתה באופן מכוון על אזרחים לא חמושים.

שלושת המומחים למשפט בינלאומי - פעילת זכויות האדם הפקיסטנית הינה ג'ילאני, המשפטנית הבריטית קריסטין צ'ינקין והדיפלומט האירי דזמונד טרוורס - שמרו על שתיקה עד כה, מאז פרסום המכתב של גולדסטון - אולם כעת הם תוקפים אותו, גם אם שמו אינו מצוין במפורש במכתבם.

"הקריאות לשקול מחדש או לבטל את הדו"ח, כמו גם הניסיונות להציג בצורה מסולפת את איפיו ומטרותיו, פוגעות בזכויותיהם של הקורבנות, הן הפלסטינים והן הישראלים", כותבים השלושה. עוד הם מציינים את "ההתקפות האישיות והלחץ העצום" שהופעל עליהם לשנות את הדו"ח, ומוסיפים כי "אם היינו נכנעים ללחצים הללו ו'מנקים' את המסקנות שלנו, היה נגרם עוול גדול למאות האזרחים החפים מפשע שנהרגו, האלפים שנפצעו ומאות האלפים שחייהם ממשיכים להיות מושפעים עמוקות מהעימות ומהסגר".

במכתבו שפורסם ב-2 באפריל ב"וושינגטון פוסט" כתב גולדסטון כי "אנחנו יודעים הרבה יותר היום על מה שקרה במלחמה בעזה משידענו כשישבתי בראשות הוועדה. אם הייתי יודע אז מה שאני יודע היום, דו"ח גולדסטון היה נראה אחרת". כמה ימים לאחר מכן הבהיר כי למרות זאת, לא יפעל לביטול הדו"ח. גם מועצת זכויות האדם של האו"ם, שיזמה את ועדת הבדיקה, הבהירה כבר כי הדו"ח לא יבוטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully