וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק בחקירה: "לא הוריתי לפגוע במפגינים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.4.2011 / 10:19

עיתון מצרי פרסם כי בחקירתו, הכחיש הנשיא לשעבר שדרש לירות במפגינים נגד שלטונו, וטען כי "נחרד" מהמהומות במדינה שהובילו להדחתו. כמו כן, נחשף סדר היום של בניו העצורים של מובארק

"החלטתי לעזוב את תפקידי כבר ביום הרביעי להפגנות, אולם מקורביי שכנעו אותי שאם אעזוב, אציב את המדינה במצב מסוכן" - כך, לטענת העיתון המצרי 'אל-מסרי אל-יום', טען נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק בחקירתו. "אני עובר ימים קשים, כאלה שכנראה אף אחד לא יכול לשאת. כלל לא התכוונתי להתמודד שוב לנשיאות, כי מצבי הבריאותי הידרדר מאד בתקופה האחרונה". הוסיף.

"חששתי מפני כאוס ביטחוני", הוסיף מובארק לטענת העיתון. "הצעתי לאנשיי שאדבר בטלוויזיה ואפנה לציבור, ואבהיר כי בכוונתי להתפטר כשהמצב יתייצב, אבל זכריא עזמי (ראש לשכת הנשיא לשעבר - נ.י) ואנשים נוספים אמרו לי שהאזרחים לא רוצים שאתפטר - אלא רוצים רפורמות וממשלה חדשה. לפיכך הסכמתי לקדם רפורמות".

לפי העיתון, מובארק נשאל רבות בחקירתו על הוראות שנתן לכאורה להרוג מפגינים נגד משטרו. "לא נתתי לאף גורם הוראה להרוג מפגינים", פסק. "רק קיבלתי דיווחים מהמצב ברחובות. הפעם היחידה שדיברתי עם שר הפנים חביב עאדלי, הייתה כשביקשתי ממנו לא להתנגש עם מפגינים, ולהישמר מפני הסתננות של אנשים מבחוץ לתוך אותן הפגנות. אני זה שביקשתי מהכוחות החמושים לרדת לרחובות כדי להגן על המפגינים", טען.

"שירבוב שמי לחקירה - שקר"

"אם מישהו ממשרד הפנים שירבב את שמי לחקירה, הרי שהוא שקרן", הוסיף מובארק, שהבהיר כי הוא מוכן להתעמת עם כל מי שיביא הוכחות לפיהן הוא נתן הוראות להרוג מפגינים. "עקבתי אחרי האירועים בטלוויזיה, ונתקפתי חרדה כשראיתי את ההצתות ברחבי קהיר וביתר המחוזות". על פי העיתון, לאחר חקירה של חמש שעות ביקש מובארק הפסקה בשל תשישות.

במקביל, דיווח הבוקר העיתון "אל-אהראם" כי מובארק הוכה בהלם כששמע כי פרקליטות המדינה הוציאה נגדו צו מעצר. עוד דווח כי גם בניו של מובארק, עלא וגמאל, "נדהמו" לשמוע על צו המעצר נגדם. באשר לבריאותו של מובארק, העיתון מדווח מפי אחד מרופאיו כי האירוע הלבבי שבו לקה הוא "אירוע קל וזמני", שנבע בעיקר מדופק לב גבוה.

בכלא מתעניינים בשלומו של מובארק

העיתון מספק גם פרטים על אודות יומם הראשון של הבנים בכלא "טרה" הסמוך לקהיר. לטענת מקורות העיתון, עלא וגמאל מובארק הגיעו לכלא בשעה חמש בבוקר, ומיד הוחרמו מהם מכשירי הטלפון הנייד שלהם. בשבע בבוקר הם פגשו בחצר הכלא רבים מבכירי משטרו של אביהם לשעבר, ובהם ראש הממשלה לשעבר אחמד נזיף, שר הפנים חביב עאדלי, ושרים נוספים ואנשי עסקים.

"כל הבכירים לשעבר התאספו סביב גמאל ועלא, ושאלו אותם מה מצבו הבריאותי של אביהם, הנשיא לשעבר", דווח. "השניים סירבו לאכול את ארוחת הבוקר, ושמרו על שתיקה. הנהלת הכלא הביאה להם ציוד שניתן לכל עציר הכולל ארבע שמיכות וארבעה סטים של בגדים לבנים", נמסר, מה שמצביע כי בניו של הנשיא המודח אינם זוכים לכל יחס מועדף במעצרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully