וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם תומכי מובארק מפנים לו גב: "שיקר לנו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.4.2011 / 16:08

נשיא מצרים המודח, עצור ומאושפז, הגיע לשפל המדרגה - ואפילו תומכיו המושבעים כבר מאמינים כיום שהוא שיקר להם וגנב את כספם. "האמת יצאה לאור", סיפר לוואלה! חדשות תומך לשעבר

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק נמצא בשיא השפל שידע מימיו, אך נדמה שגם אלו שתמכו בו לאורך כל הדרך מצטרפים לקריאת מתנגדיו שלא לוותר לו ולבניו עד שיועמדו לדין בגין חשד למעורבות בהריגת מפגינים וגניבת כספי ציבור. עמר, אזרח מצרי בשנות ה-40 לחייו, שבמשך שנים רבות היה תומך נלהב של מובארק, אמר היום (רביעי) לוואלה! חדשות כי הוא וחבריו חוזרים בהם מכל מה שחשבו ואמרו על מובארק. "עכשיו האמת יצאה לאור", הוסיף בכעס.

"כל יום גילינו דיווחים בלתי נתפסים על גודל השחיתות", הסביר. "גילינו שלאנשים האלה לא היה אכפת בכלל מהעם שלהם אלא רק מעצמם. מה שהם רצו זה רק לגנוב את העם והמדינה. עד עכשיו לא כולם שמעו על השחיתות הזו. רק בתקופה האחרונה החלו להתפרסם מסמכים שמוכיחים את מעורבותו של מובארק ובניו בגניבת קופת המדינה. מובארק שיקר לנו במשך שנים כשאמר שלא הרוויח כסף על חשבוננו".

עמר, שבתחילת הפגנות המחאה נגד משטרו של מובארק תקף את המפגינים במילים קשות, שינה את דעתו וכעת הוא זועם על האלימות שהפגין המשטר נגד אותם מפגינים: "מובארק ואנשיו היו מעורבים בהרג מפגינים, והכל כדי לשמור על הכיסא שלהם. מובארק הצליח לזייף ולרמות את כל האנשים, כולל אותי. אם מגיע לו להיות בכלא – שיהיה בכלא. הוא אמר שהוא רוצה למות על אדמת מצרים. אהלן וסהלן, יש מקום כאן לכולם. סוף סוף אנחנו מרגישים שהצדק נעשה ושאפשר להסתכל קדימה".

תושבים מצרים מפגינים מול בית החולים בעיר שארם א-שייח בו מאושפז חוסני מובארק, 13 באפריל 2011. Amr Nabil), AP
מפגינים מול בית החולים מו מאושפז מובארק, היום בשארם/AP, Amr Nabil)

גם גולשי האינטרנט במצרים לא הביעו בתגובותיהם הרבות לכתבות על מעצרו של מובארק חמלה כלפי האיש בן ה-82 שאושפז לאחר שלקה בליבו בעת חקירתו. הגולשים הביעו כאיש אחד זעם על כך ש"שדד", לטענתם, את הקופה הציבורית: "אללה אכבר, אללה אכבר, כל הכבוד והפאר לעם המצרי החופשי!", צהל עאמר, אחד הגולשים. "בכל זאת הוא הצליח להיכנס להיסטוריה בדרך זו או אחרת", כתב בציניות חאתם, גולש אחר. "כך ייעשה לאיש שעשק ודיכא", הוסיף חברו, עבדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

החוקר אמר למובארק "אתה אזרח מצרי רגיל"

במקביל, פרסם היום אתר מצרי תמליל, המתעד לכאורה את חילופי הדברים בחדר החקירות של הנשיא לשעבר. על פי הדיווח, לפני שלקה בלבו אמר אחד מחוקריו של מובארק לנשיא לשעבר: "אתה מואשם ב...". בשלב זה קטע אותו מובארק והטיח בו: "אתה שכחת מי אתה ומה אתה, אתה מדבר עם נשיא הרפובליקה". החוקר ענה לו: "אל תרים את קולך. אתה כעת אזרח מצרי רגיל".

על פי הפרסום באתר, שנחשב למזוהה עם ארגוני האופוזיציה במצרים ומידת מהימנותו לא ברורה, חוקרו של מובארק אמר לו גם: "אני מדבר איתך בצורה מכובדת. עליך לענות לשאלות שלי בלבד".

אתר החדשות המצרי "אל-מסראווי" דיווח הערב מפי גורמים המוגדרים 'מהימנים' כי חקירתה של סוזן מובארק, רעייתו של הנשיא לשעבר, התחילה אף היא. על פי הדיווח, סוזן מובארק נחקרת בחשד לשחיתות וגניבה. עוד העריכו הגורמים, כי בתום חקירתה צפויה המשטרה לעצור את סוזן ולהעבירה לבית מעצר לנשים. לדיווח אין אישור מכל מקור אחר.

בתוך כך, עשרות בני אדם הגיעו היום להפגין מול בית החולים הבינלאומי בשארם א-שייח' שבו מאושפז מובארק וקראו לגרש אותו מהעיר. עשרות המפגינים, רובם עובדים במלונות באזור שארם א-שייח', טענו כי הימצאותו של מובארק בשארם גורמת לנזקים כבדים לתיירות.

* לפניות לכתבנו לענייני ערבים: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully