וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "מגנה את התקיפות הברוטליות של קדאפי"

בעקבות הפסקת אספקת המים והחשמל למיסרתה ותקיפת אזורי מגורים בעיר, גינתה מזכירת המדינה האמריקאית את כוחותיו של קדאפי. סרקוזי הודיע: "לא נחמש את המורדים"

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, גינתה הלילה (חמישי) את מה שהיא מכנה "המשך התקיפות הברוטליות" מצד כוחותיו של שליט לוב, מועמר קדאפי לעבר אזרחים במדינה. קלינטון הגיבה לדיווחים לפיהם כוחותיו של קדאפי יורים פצצות מרגמה ומבצעים ירי ארטילרי לעבר שטחי מגורים בעיר מיסרתה וכן הפסיקו את אספקת המים והחשמל לעיר. "בימים האחרונים קיבלנו דיווחים מטרידים על זוועות מחודשות מצד כוחותיו של קדאפי". דיפלומט אמריקאי הוסיף כי הכוחות הרסו מחסנים לאספקת מזון בהוראה גלויה "על מנת להרעיב את האזרחים ולגרום לכניעתם".

בתוך כך, הפציצו הלילה מטוסי קרב אמריקאים שלוש מטרות קרקעיות בלוב, זאת לאחר שבתחילת החודש הצהיר ממשלו של הנשיא, ברק אובמה, כי ארה"ב מעבירה את השליטה על הלחימה לכוחות נאט"ו. "מטוסי קרב של ארה"ב תקפו מטרות של ההגנה האווירית בלוב כדי לאכוף את הסגר האווירי שהוטל במדינה בחודש שעבר. זאת במטרה להרתיע מפני תקיפות אזרחים על ידי כוחותיו של השליט, מועמר קדאפי", כך אמר דובר של הפנטגון, דייב לפאן.

אמש קראו המורדים בלוב לארה"ב לחזור לחזית הלחימה בלוב מתוך חשש שנאט"ו אינה מתקדמת בהדיפת כוחותיו של קדאפי. לדברי מנהיגי המורדים במדינה, על וושינגטון לחזור בה מהחלטתה לקחת צעד אחורה בלחימה ולקחת שוב חלק פעיל בה.

גורם בלשכת נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הודיע הלילה כי צרפת אינה מתכוונת לחמש את המורדים בלוב. למרות זאת, מסר הגורם, צרפת אינה מתנגדת לכך שמדינות אחרות יספקו נשק למורדים. עוד נמסר, כי בפגישה שנערכה בפריז בין סרקוזי לבין ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, אמר סרקוזי כי בהחלטת האו"ם בנושא לוב אין כל מניעה מלחמש את המורדים, אך הוא אינו רואה סיבה לעשות זאת בשלב זה. "לא נעשה את זה, וככל הידוע לנו גם בריטניה לא. בשלב זה נראה כי המורדים מסוגלים להשיג את הנשק הנחוץ להם", אמר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully