וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ הקצה 19 מיליארד שקל להעתקת בסיסים לנגב

אחרי שמבקר המדינה מתח ביקורת חריפה על העיכוב המתמשך במיזם העתקת הבסיסים לנגב, הקצה רה"מ 19 מיליארד שקל להשלמת התכנית עד 2018. "זה פרויקט כלכלי-חברתי ואסטרטגי", אמר נתניהו

משרד ראש הממשלה הקצה היום (רביעי) 19 מיליארד שקלים, להשלמת המיזם להעתקת מחנות צה"ל לדרום הארץ עד לשנת 2018. ההחלטה תובא ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה. פרויקט העתקת הבסיסים לנגב אושר כבר ב-2005, אך מעברם של מחנות אמ"ן ואגף התקשוב התעכב בשל מחלוקת בין משרדי הממשלה השונים על נושא מימונו.

המהלך הוא חלק מתכנית רבת שנים, שבמסגרתה כבר הועברו בסיס חיל האוויר משדה התעופה בלוד לנבטים. בעתיד אמורה לקום בנגב קריית הדרכה רב-חילית, המכונה "עיר הבה"דים". בין השאר, צפויה יחידת 8200 ויחידות נוספות לעבור מבסיס גלילות של חיל המודיעין לאזור צומת שוקת, סמוך לפארק ההיי-טק בעומר שבנגב הצפוני, יחד עם יחידות נוספות של חיל המודיעין, שיועתקו מבסיסיהן בממרכז הארץ.

נתניהו, שצופה כי המעבר לדרום יאפשר יצירת אלפי מקומות עבודה חדשים באזור, אמר כי הקצאת הכספים שאושרה היום תאפשר את השלמת המיזם "שהיה תקוע במשך שנים רבות". הוא הוסיף כי "מדובר בפרויקט כלכלי-חברתי ואסטרטגי כאחד", ואמר כי הממשלה "רוצה לחזק את הנגב גם בתחבורה, גם בהתיישבות וגם בתחומי התעסוקה, הבריאות והחינוך".

לינדנשטראוס: העיכוב עלול לפגוע ביכולות המבצעיות של צה"ל

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, מתח ביקורת חריפה על כישלון המיזם הלאומי להעברת הבסיסים. מהדו"ח שפרסם בנושא עולה כי שני שרי האוצר האחרונים, רוני בר-און ויובל שטייניץ, כשלו בניסיונות להשיג מקורות מימון להעברת חלק מהבסיסים לדרום. לטענת המבקר, המחלוקות בין האוצר לשאר משרדי הממשלה עיכבו את לוח הזמנים שתוכנן למעבר, ומנע מאגפי המודיעין והתקשוב להיערך אליו כיאות. עוד עולה כי אל השטחים המיועדים לבניית הבסיסים בנגב פלשו גורמים שונים, שהחלו לבנות בהם מבנים לא חוקיים. לטענת המבקר, היקפה של בנייה זו רק צפוי לגדול.

"עיכובים אלה מעלים סימני שאלה רבים לגבי המהלך כולו, ואף מעמידים בספק את עצם ביצועו", נכתב בדו"ח, שסקר את מערכת הביטחון. לינדנשטראוס סיכם ואמר כי "העיכוב במעבר הבסיסים עלול להביא לאובדן התועלות הלאומיות המצופות ממנו, הן בהעצמת היכולות המבצעיות של צה"ל והן בהיבטים אזרחיים, הנוגעים לצמיחה כלכלית ולשינוי חברתי בנגב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully