וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ בין הרופאים לאוצר בנתק - העיצומים נמשכים

אריאל נוי

13.4.2011 / 18:59

לאחר יום נוסף של שביתה, נפגשו נציגי האוצר והסתדרות הרופאים לסבב נוסף של מו"מ. הרופאים דרשו שוב העלאת שכר רוחבית והאוצר הציע לפנות לבוררות. גם הפעם, הפגישה הסתיימה ללא הסכמה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

המו"מ בין רופאים לאוצר הסתיים ללא הסכמה

נמשכים עיצומי הרופאים - בתי החולים פעלו היום (רביעי) במתכונת שבת. בחדרי הניתוח בוצעו רק ניתוחים וטיפולים אונקולוגיים. חדרי המיון והטיפול הנמרץ פעלו כרגיל, וכמו כן ניתוחים דחופים, לידות, טיפולים לסרטן ודיאליזה בוצעו כרגיל. בתוך כך, המשא ומתן בין הצדדים חודש בצהריים, לאחר שבהסתדרות הרופאים סירבו לשוב לשולחן הדיונים מיום רביעי בשבוע שעבר. נציגי הרופאים העלו שוב את דרישותיהם לשיפור תנאי העבודה ותוספת שכר, אולם הצדדים לא הגיעו להסכמה.
לאחר הפגישה נמסר ממשרד האוצר כי "חבל שההסתדרות הרפואית ממשיכה במצגי השווא שלה כלפי הציבור וכלפי המתמחים, כאשר בפועל במו"מ היא מעלה דרישות שמשרתות בעיקר את הרופאים הבכירים. לצערנו מצב זה הוא שמונע התקדמות משמעותית במשא ומתן ורק אם ראשי ההסתדרות הרפואית יסירו את דרישתם לתוספת שכר רוחבית לכלל הרופאים, ניתן יהיה להתקדם ולטפל בנושאים החשובים: הפריפריה והמתמחים". עוד נמסר כי "באוצר חוזרים ומציעים להסתדרות הרפואית להיכנס לתהליך בוררות מוגבל בזמן ולמנוע את הסבל והפגיעה המיותרת שהיא מתכננת לציבור החולים בחודשים הקרובים".

"אנחנו אסון הכרמל הבא"

ד"ר ישראל אייליג, מרדים בכיר מבית חולים סורוקה וסגן יו"ר הסתדרות הרופאים מסר לוואלה! חדשות לפני כניסתו למשא ומתן המרתוני בצהריים "אני מאוד פסימי. אני לא רואה את האוצר מתגמש כאן. כואב לי על החולים שסובלים מכאבים אבל אין לנו ברירה". לדברי אייליג, מערכת הבריאות על סף אסון לאומי "הכבאים התריעו שנים שעל מה שיקרה. אנחנו בדיוק באותו מצב. אנחנו אסון הכרמל הבא אם לא ימצאו פתרונות, וזה ברור לכולם שזה לא רק שכר, זה פריפריה, זה חוסר ברופאים וזה מצוקת מיטות".

באשר להצעה לפנות לבוררות אמר אייליג כי "ההסתדרות מתנגדת לבוררות שהוצעה על ידי משרד הבריאות והאוצר. כבר שמונה חודשים אנחנו קוראים ליישב את המחלוקות ופתאום קפצו על רעיון של בוררות. איך אפשר לעשות בוררות כשבמשך שמונה חודשים לא יישבנו את ההדורים" שואל ד"ר אייליג.
ד"ר אייליג טען גם כי היום אין לרופאים נציגות בממשלה ובמשרד הבריאות. כמו כן, ביקר בחריפות את יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות. לדבריו "הוא לא בעד הרופאים. הוא בעד המגזר שלו. והוא מצליח לדאוג להם יפה מאד. הרופאים היו מסתדרים גם בלעדיו במאבק הזה".

בבתי החולים עצמם מנסים החולים להתמודד עם המציאות. קרוליין אבות (37) הנמצאת בחודש השביעי להריונה הגיעה היום מרמת גן לבדיקת מערכות במרפאות החוץ בבית חולים הלל יפה בחדרה. כשניגשה לאחת הפקידות היא נדהמה לשמוע כי היום אין ביקורים ובדיקות. בן זוגה ליאור אמר כי "אני לא מאמין באנו מרמת גן עד לכאן. לא קישרנו בין זה שיש שביתה לבין זה שלא יבדקו את אשתי הנמצאת בחודש השביעי להריונה. מה הקשר לשביתה לבדיקת הריון תסביר לי?".

קרוליין לא הפגינה כעס על הרופאים אלא על רשויות המדינה שאילצו אותם, לדבריה, לערוך את השביתה "אני חושבת שהמדינה צריכה להשקיע במקומות הנכונים ולא בשטויות. אחריות המדינה לא מסתיימת בזה שאתה בונה בית חולים. המערכת הפרטית מתגמלת מאד אז גם המערכת הציבורית צריכה לתגמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully