וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכים עיצומי הרופאים: "לא נפגע בחולים"

אריאל נוי

13.4.2011 / 13:43

לאור כישלון במו"מ שנמשך אתמול, בתיה"ח פועלים במתכונת שבת. רופא בכיר: השביתה תהיה ארוכה מאחר ואיננו רוצים לפגוע בחולים. חולים באיכילוב תומכים: "לפעמים מבינים בדרך הקשה"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

סיבוב נוסף לעיצומי הרופאים: בתי החולים הציבוריים ברחבי הארץ פועלים היום (רביעי) במתכונת שבת, זאת לאור העובדה שפגישת המשא ומתן בין נציגי ההסתדרות הרפואית לנציגי האוצר אמש הסתיימה ללא תוצאות. עם זאת, הרופאים החליטו כי העיצומים לא יכללו מתן טיפולים וניתוחים אונקולוגיים, טיפול נמרץ, חדרי לידה, וכן טיפולי דיאליזה דחופים. בנוסף, העיצומים פוסחים על בית החולים ברזילי באשקלון, בו הרופאים ממשיכים בפעילותם הסדירה, בשל המצב הביטחוני בדרום.

ד"ר יוסי פז, רופא בכיר במחלקה לניתוחי חזה ולב בבית החולים איכילוב, אמר כי הרופאים מעריכים שהשביתה תהיה ממושכת פשוט כי הם אינם רוצים מנוע מהחולים את כל השירותים ולפגוע בהם, "אנחנו לא יכולים להוריד את השלטר". פז מעריך כי המאבק יצליח לבסוף אך מציין כי הוא יודע שהאוצר לעולם לא יקבל את דרישות הרופאים במלואם.

דבריו של מאיר ומל, מתמחה במחלקה הכירורגית, מחדדים את חשיבותה של השביתה. ומל מספר כי הרופאים מבצעים תורנויות של "27 שעות בלי שינה בלילה, הרבה מאוד חולים, הרבה מאוד עבודה". עוד הוא אומר כי מטרת הרופאים היא לענות לכל מתלונן שאומר שמשהו לא בסדר במערכת הבריאות ולא לפגוע בחולים. "אנחנו רופאים, אנחנו רוצים לעזור."

החולים בבית החולים איכילוב מתייצבים הבוקר לצד הרופאים. מבחינתו של מוטי תורג'מן, מאושפז בבית החולים, צריך לתת לרופאים כל מה שהם דורשים כדי שיוכלו לעבוד, "אנחנו חושבים שמגיע להם כל פרוטה וכל שקל". יגיל מסס, מטופל נוסף, אמר כי לא ייתכן שרופא שאמור לעבוד משמרת של שמונה שעות יעבוד משמרת של 16 שעות במקום "לפי דעתי בצדק השביתה הזאת, אין מה לעשות, לפעמים מבינים בדרך הקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully