וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לסאגה? יחיא טורק הורשע בסיוע לרצח פעוט

13.4.2011 / 11:38

לאחר 12 שנים, הרשיע ביהמ"ש את יחיא טורק בסיוע לרצח הפעוט אביב אילוז ב-1999. זאת לאחר שבג"ץ קבע כי יש לכבד את הסדר הטיעון שנחתם עימו לפיו הוא יואשם בסיוע לרצח וירצה 15 שנים

סאגת יחיא טורק מתקרבת לסיומה: בית המשפט המחוזי בתל אבבי הרשיע היום (רביעי) את טורק בסיוע לרצח הפעוט אביב אילוז ב-1999. בנוסף, הורשע טורק גם בעבירות של סיוע לניסיון לרצח, סיוע להיזק בחומר נפיץ וקשירת קשר לסחר בנשק.

טורק הואשם במקור ברצח הפעוט, אולם במסגרת הסדר טיעון שונה סעיף האישום. פרקליט המדינה, משה לדור, ניסה לבטל את ההסדר, בין השאר בשל התנגדות המשפחה, אולם לפני כשבועיים קבע בג"ץ שיש לכבד את ההסדר. יצוין כי ההסדר נחתם עם פרקליטת מחוז תל אביב הקודמת, עו"ד רות דוד, באישורו של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד יהושע למברגר. על פי ההסדר, טורק ירצה 15 שנות מאסר.

במהלך הדיון, לאחר שהוצג ההסדר בפני השופטים, נשאל טורק האם הוא מודה בכתב האישום המתוקן, ועל כך הוא ענה: "אני מודה כדי לגמור עם זה. אני רוצה לגמור את התיק הזה, קשה לי כל השנים". השופטת שרה דותן הפסיקה את הדיון כדי לאפשר לטורק לחשוב אם הוא רוצה להודות. לבסוף הוא הודה, והורשע. גזר דינו יינתן בחודש הבא.

"רוצה לשקם את עצמי"

"אני מבקש מבית המשפט להתחשב בי", אמר טורק לאחר מכן. "אני רוצה לשקם את עצמי ולבנות את עצמי מחדש. אני איש חולה, קשה לי מאוד", הוסיף.

"מדובר בתיק שמלווה את המערכת המשפטית מאז יולי 2002, והיום נסגר מעגל בהסדר הטיעון שהצגנו. עמדת המדינה הייתה לנהל את התיק, אולם בית המשפט העליון הורה לחזור להסדר המקורי", הסביר התובע, עו"ד מנחם מזרחי מפרקליטות מחוז תל אביב, את המניעים שהובילו לחתימה על הסדר הטיעון. "זה אירוע חריף ומזעזע, אך ראוי לציין כי הנאשם לא רצה לרצוח ילד קטן. הוא כעס מאוד שזו היתה התוצאה", הוסיף.

פרקליטו של טורק, עו"ד אבי כהן, שמייצג אותו מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר לאחר הדיון כי מדובר בהסדר מאוזן וראוי. "ההסדר עבר תהפוכות רבות, ואנחנו מקווים שהוא יוכל להשתחחרר בעוד פחות משש שנים, לאחר שינוכה שליש מעונשו. אני לא מאמין שבית המשפט לא יכבד את הסדר הטיעון, שקיבל את ברכת בג"ץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully