וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב הילד שנרצח בראשל"צ: "למי אעתור, לאלוהים?"

27.3.2011 / 13:13

אשר אילוז, שבנו הפעוט נהרג בשנת 1999, לאחר שמטען חבלה התפוצץ ברכבו, זועם על פסק הדין של בג"ץ שהורה לפרקליט המדינה לכבד את הסדר הטיעון עם יחיא טורק, שנאשם ברצח הילד

"היה להם את הבן אדם הכי גרוע ביד והם שחררו אותו. רוצח הולך חופשי, אוטוטו הולך הביתה, אז מה נשאר?", כך אמר היום (ראשון) אשר אילוז, בעקבות פסק הדין בבג"ץ שהורה לפרקליט המדינה לכבד את הסדר הטיעון עם יחיא טורק, שנאשם ברצח בנו בן ה-3 של אילוז, אביב.

אביב הפעוט נהרג באפריל 1999, לאחר שמטען חבלה התפוצץ ברכב שבו נסע עם אביו, שבאותה התקופה היה פעיל בשוק האפור. שלוש שנים לאחר הרצח חתם טורק על הסכם עד מדינה, לאחר שנפצע בניסיון חיסול, והפליל שורה של אנשים ברצח של אילוז.

במהלך המשפט התברר כי טורק מעורב אף הוא ברצח הילד והוא הועמד לדין באשמת רצח. הוא זוכה, אולם הזיכוי בוטל בעליון והתיק חזר למחוזי. לפני מספר חודשים נחתם הסדר טיעון עם טורק, שלפיו הוא יורשע בניסיון לרצח בלבד, וירצה 14 שנות מאסר. פרקליט המדינה, משה לדור, חזר מההסדר, אולם השופטים קבעו כי יש לכבדו.

הוריו של אביב, אשר וסיגלית, התנגדו להסדר. "ביקשתי מהם לא לחתום. אם זה היה הבן שלהם לא היו חותמים, אבל אין להם רגש אז הם חתמו על עסקה כזאת", אומר האב בעקבות החלטת בג"ץ. "אנחנו התנגדנו להסדר הטיעון, והם חתמו בכל זאת". אילוז הביע זעם רב על הפרקליטות ועל השופטים, אולם הוא מודע לכך שכפי הנראה הפרשה הסתיימה. "למי אני אעתור, לאלוהים?", שאל.

מנגד, פרקליטו של אילוז, עו"ד אבי כהן מהסנגוריה הציבורית, שמח לשמע ההחלטה. "מדובר בפסק דין תקדימי, שבו מחייבים השופטים את הפרקליטות לכבד הסדר טיעון", אמר. הוא הוסיף כי "מדובר בצעד אמיץ מצד בית המשפט". בסנגוריה הציבורית ייחסו חשיבות רבה לעתירה וטענו שמדובר בהחלטה עקרונית לגבי ההתנהלות הראויה במערכת המשפט.

בפרקליטות לא הגיבו להחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully