וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'כיה סוערת: הנשיא גנב עט בביקור בצ'ילה?

הצ'יליאנים אמנם העדיפו להחליק את המקרה, אך הסרטון שבו נראה וצלאב קלאוס, מבט שובב על פניו, מושך את העט מתחת לשולחן בזמן מסיבת עיתונאים, כבר הפך ללהיט ברשת. צפו ותשפטו בעצמכם

סרטון וידאו שבו נראה נשיא צ'כיה, וצלאב קלאוס, גונב לכאורה עט יקר במהלך מסיבת עיתונאים משותפת בסנטיאגו עם נשיא צ'ילה, סבסטיאן פיניירה, נפוץ השבוע ברשת וכבר זכה ליותר ממיליון צפיות ביוטיוב. אמנם לא מדובר ככל הנראה בגניבה במלוא מובן המילה - בצ'ילה אישרו כי אורחי הנשיא רשאים לקחת עטים - אך הסרטון שבו נראה קלאוס מחליק את העט בתנועה לא מורגשת אל מתחת לשולחן, מבט שובב על פניו, בכל זאת מעורר תהיות לגבי מידת הלגיטימיות של המעשה.

קטע הווידאו שודר במקור ביום ראשון בתוכנית טלוויזיה בצ'כיה, אך בהמשך הועלה לרשת (עם הכותרת החד משמעית "נשיא צ'כיה גונב עט"), וגולש זריז הוסיף לו סימונים וחיצים אדומים ופסקול מוזיקלי של סרטו בלשי. קלאוס נראה בו כשהוא בוחן את העט, המשובץ אבנים יקרות, ומעלים אותו אל תוך כיסו - בעוד הנשיא פיניירה היושב לידו פונה לעיתונאים, מברך אותו בחום ומשבח אותו.

דובר מטעמו של קלאוס הבהיר בעקבות הפרסום כי "מדובר בעט סטנדרטי עם לוגו רשמי של המדינה, שנשיאים מקבלים כמוהו במהלך ביקורים ממלכתיים". גם דוברו של פיניירה אישר כי אורחי הנשיא רשאים לקחת את העטים כרצונם. קלאוס התייחס בעצמו לפרשה אתמול, והבהיר כי הוא נוהג לקחת עטים בקביעות באירועים רשמיים: "יש לי גם אחד מפסגת נאט"ו ואחר מביקור בלטביה. כך אנשים עושים - שומרים עטים ומחברות מאירועים כאלו".

בצ'כיה, בינתיים, כבר הוקמה קבוצת פייסבוק הקוראת למשתתפיה לתרום עטים לנשיא - "היות שכפי שגילינו, אין לו עם מה לכתוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully