וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: אובמה יציג בקרוב תכנית מדינית למזה"ת

האמריקאים מאסו בציפייה להתקדמות ישירה בין הפלסטינים לישראל, והלילה הכריזה מזכירת המדינה כי בקרוב יציג הנשיא תוכנית מדינית למזה"ת. "אין תחליף לפיתרון שתי המדינות", אמרה

ניסיון אמריקני לעורר את המו"מ הישראלי-פלסטיני? מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, התייחסה הלילה (רביעי) לתוכנית מדינית אמריקאית חדשה עבור המזרח התיכון וצפון אפריקה, שתכלול בין היתר, גם התייחסות נרחבת לסכסוך הישראלי-פלסטיני. בנאום בפורום העולמי האמריקאי-איסלאמי, אמרה קלינטון כי בקרוב יציג הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, את תוכניתו המדינית החדשה. בין היתר, אמרה קלינטון כי באשר לסכסוך, תתבסס התוכנית על הפתרון המוכר: שתי מדינות לשני עמים.

קלינטון אמרה כי "האירועים האחרונים מבהירים כי אין חלופה למנהיגות אמריקאית בתהליך השלום. האינטרסים והערכים האמריקאיים הבסיסיים לא השתנו, לרבות המחויבות לקדם זכויות נשים, לפתור עימותים ארוכים, להתמודד עם האיום האירני ולהביס את אל-קאעדה ובני בריתה. בין היתר, זה גם כולל מרדף מחודש אחר שלום ערבי-ישראלי כולל".

קלינטון ציינה עוד כי האירועים במזרח התיכון בתקופה האחרונה מוכיחים כי "הסטטוס קוו בין הפלסטינים לישראלים הינו בר חלוף", והדגישה, כאמור, כי אין פתרון אחר לסכסוך מלבד שתי מדינות לשני העמים.

המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית חודש בסוף 2010, אולם הופסק כעבור תקופה קצרה בעקבות הודעה ישראלית על חידוש הבנייה בהתנחלויות, לאחר עשרה חודשי הקפאה. בחודשים האחרונים יצאו הפלסטינים בקמפיין נרחב לקראת הכרזה על מדינה פלסטינית עצמאית, דבר שעורר חשש רב בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully