וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המל"ג אישרה הקלות לסטודנטיות הרות

12.4.2011 / 22:10

המל"ג אישרה שורה של הקלות לסטודנטיות הרות, בהן הזכות להיעדר מקורסים ומסמסטר, תוספת זמן בבחינות, וגם - הקלה ביציאה לשירותים. סטודנטית לשעבר: "בזמני לא היו אפילו פינות הנקה"

מליאת המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) אישרה היום (שלישי) את המלצות הוועדה להסדרת זכויותיהן של סטודנטיות בהריון ובחופשת לידה, וקבעה שורה של הקלות לנשים הרות במוסדות אקדמיים. בהתאם להמלצות, שגיבשה הוועדה שהוקמה ביוזמתו של שר החינוך גדעון סער, נקבע כי כל סטודנטית הרה תוכל להיעדר מ-30% מהשיעורים בכל קורס.

עוד נקבע בתקנות החדשות כי סטודנטיות יהיו רשאיות להקפיא את לימודיהן לפני מועד הבחינות באופן רטרואקטיבי בסמסטר בו ילדו - ולשמור את זכותן להירשם מחדש לתקופה של שנתיים. בנוסף, סטודנטיות הרות יקבלו אישור ליציאות חריגות לשירותים בזמן בחינה ותוספת זמן של 30 דקות במהלכן.

"מלחמה בלתי פוסקת, לא הקלו עליי"

הסטודנטיות בירכו הערב על החלטת המל"ג, וסיפרו כי עד כה המוסדות האקדמיים לא התחשבו במצבן של תלמידות שנכנסו להריון במהלך לימודיהן. נעמי רסיס-טל, שסיימה את לימודי העבודה הסוציאלית באוניברסיטה העברית בשנה שעברה, סיפרה לוואלה! חדשות כי ילדה פעמיים במהלך התואר, מה שאילץ אותה להאריך את הלימודים בשנה.

"זו הייתה מלחמה בלתי פוסקת", סיפרה נעמי. "במקום שייקלו עליי, עשו בדיוק ההפך. מצאתי את עצמי מנהלת דו שיח נפרד מול כל מרצה, ומתחננת שיתחשבו בי". היא מספרת כי נאלצה לחזור לספסל הלימודים שלושה שבועות בלבד לאחר שיצאה מחדר הלידה. "בהריון הראשון שלי אפילו לא היו פינות הנקה באוניברסיטה", סיפרה.

סטודנטית אחרת, שהעדיפה לא להזדהות, סיפרה אף היא על חוויות קשות שעברה במהלך הריונה. היא סיימה את לימודיה לתואר שני באוניברסיטת תל אביב לאחרונה, ואמרה שלמרות שהנהלת המוסד תומכת בתלמידות הרות, הרי שכשחזרה מחופשת הלידה נאמר לה שעליה להשלים באופן עצמאי את החומר ללימודים שהפסידה במהלכה, משום שתקנון האוניברסיטה אינו מחיל כללים ברורים בעניין. "הייתי צריכה להסתמך רק על טוב לבם של חברים. הרי רוב המרצים לא מסכימים שיקליטו את ההרצאות", סיפרה. בנוסף, היא תיארה כי ביקשה מאגודת הסטודנטים לפנות להנהלת הקמפוס, ולהקים בקרבתו פעוטון, שיוכל להוות פתרון לסטודנטיות שלא מצאו מי שישגיח על ילידיהן בזמן הקורסים השונים. גן שכזה לא הוקם עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully