072-3300504

עד כמה מתחשבים בסטודנטיות יולדות?

מחקר שבדק את היחס שמעניקים מוסדות אקדמיים לסטודנטיות לאחר לידה, מצא כי הן לא זוכות להתחשבות רבה ולהקלות משמעותיות. לחיילי מילואים זה לא היה קורה

הדר גילת | 08-03-2010 17:17:00

מחקר שערכה התאחדות הסטודנטים לקראת יום האישה הבינלאומי שמצויין היום (ב') מעלה כי לא ממש משתלם להיכנס להריון בזמן הלימודים לתואר, מכיוון שההתחשבות של מוסדות הלימוד השונים באותן יולדות היא מזערית באופן יחסי לצרכים החדשים שלהן.

נשים מהוות כיום כ- 56 אחוז מכלל הסטודנטים בישראל, שהם כ- 157 אלף סטודנטיות. הערכת החוקרים גורסת כי מספרן של הסטודנטיות היולדות נאמד בכמה אלפים מדי שנה.

בבדיקה ההשוואתית נבחנו כ- 20 מוסדות לימוד אקדמיים, ביניהם: אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר אילן, מכללת תל אביב-יפו, מכללת ספיר, המרכז הבינתחומי הרצליה, המכללה למנהל, המרכז האוניברסיטאי אריאל, מכללת לוינסקי, בית ברל ועוד.

תוצאות הבדיקה מראות כי אמנם נושא ההריון והלידה מופיע בתקנון הרשמי של מרבית מוסדות הלימוד, אולם ברוב המקרים ישנו הבדל בין הכתוב למצב בפועל.

על פי הממצאים, במרכז האוניברסיטאי אריאל סטודנטית אחרי לידה זכאית לשבוע חופש בלבד, במכללת לוינסקי ומכללת עמק יזרעאל זכאית היולדת לשלושה שבועות. חודש חופש מקבלות יולדות שלומדות באוניברסיטת בר אילן, באוניברסיטת בית ברל ובמכללה האקדמית תל אביב-יפו.

באוניברסיטה העברית היולדת זכאית לשישה שבועות חופשת לידה, באוניברסיטת תל אביב אין כלל אזכור לתקופת חופשת הלידה ובמכללת קיי היעדרות לאחר הלידה כלולה במניין ההיעדרויות הכללי.

נוסף על כך, במרבית מוסדות הלימוד, היולדות לא נהנות מהתחשבות רבה במיוחד. בין ההקלות שכן ניתנות לסטודנטיות: במכללת ספיר ניתנים שיעורי עזר בכפוף לאישורים רפואיים, 20 צילומים חינם על כל יום היעדרות והנחה על קורסים חוזרים. במכללה האקדמית תל אביב-יפו מוענקים שיעורי עזר ומועדי בחינות מיוחדים.

באוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בר אילן, מכללת רופין ומכללת עמק יזרעאל ניתנות הקלות בבחינות ובהיעדרויות. באוניברסיטת חיפה ניתנים צילומים ושיעורי עזר, במכללת אורנים מקבלות הסטודנטיות 50 צילומים בלבד ובמרכז הבינתחומי בהרצליה נאלצות היולדות להסתפק רק במועדי ג'.

לא מתחשבים
לא מתחשבים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד