וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יגאל עמיר יזכה לצאת מבידוד לכבוד ליל הסדר?

12.4.2011 / 19:40

רוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר, מבקש משירות בתי הסוהר לאפשר לו לצאת מבידוד לערב אחד בלבד - כדי לחגוג את ליל הסדר בחברת אסירים אחרים. פרקליטו: "חג הפסח הוא חג החירות"

האם רוצח ראש הממשלה יזכה לצאת מבידוד ולחגוג את ליל הסדר עם חבריו בבית הכלא? עו"ד אריאל עטרי, פרקליטו של יגאל עמיר, הודיע היום (שלישי) כי פנה אל נציב השב"ס, רב גונדר בני קניאק, וביקש לאפשר למרשו לציין את חג הפסח הקרוב בחברת אסירים אחרים, לראשונה זה 15 שנה.

לאחרונה קבע בית המשפט המחוזי בפתח תקווה כי עמיר, שרצח ב-1995 את ראש הממשלה יצחק רבין, ימשיך לשהות בבידוד בבית הסוהר שיטה שבעמק יזרעאל, לפחות עד חודש יולי, מחשש שיפיץ בקרב האסירים האחרים "משנה אידאולוגית אסורה". עם זאת, הורתה המדינה כי יתאפשר לו להיפגש באופן חד פעמי עם אחיו, חגי, עמו לא נפגש זה כשלוש שנים.

"חג הפסח הוא חג החירות", אומר עו"ד עטרי, בנמקו את הבקשה שהעביר לשב"ס."את חירות הגוף לא יוכל מר עמיר לחגוג בשל מאסרו", מוסיף עטרי. "אך את אמירת ההגדה בחברת אחרים - תוך שמירת הזכות הבסיסית לפולחן, כפי שהיא באה לביטוי אצל כל עם ישראל - ניתן להגשים גם בין כתלי בית הסוהר", הוא טוען.

האם עשר המכות הן עידוד לפגיעה בערבים?

עו"ד עטרי משוכנע כי הרב שינהל את הסדר בבית הכלא יוכל להשגיח על עמיר, וטוען ששב"ס יוכל להמציא רשימה ארוכה של אסירים שיוכלו לחגוג את החג לצדו. הוא אף מציע כי אם ייאלץ, מוכן עמיר לקבל על עצמו שלא לשוחח עם שותפיו לשולחן הסדר.

"אנו תקווה שקריאת ההגדה בקול לא נחשבת על ידי שירות הביטחון כ'הפצת משנה אידיאולוגית' המעודדת פגיעה בערבים, וכי קריאת סימני עשרת המכות בהגדה לא תיחשב לעידוד תקיפה באמצעות נשק לא קונבנציונלי", אמר עו"ד עטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully