וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגאל עמיר סירב להצעה להקל בתנאי המאסר שלו

גלעד גרוסמן

6.2.2011 / 10:53

רוצח ראש הממשלה דוחה את הצעת הפרקליטות לאפשר לו להיפגש עם אסיר אחר, למשך שעה, פעם בשבועיים, לשם לימוד תורה. פרקליטו: "לאפשר לו להתפלל במניין"

רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר, שנמצא מזה 15 שנה בהפרדה, דוחה את הצעת הפרקליטות לאפשר לו להיפגש עם אסיר אחר, למשך שעה, פעם בשבועיים, לשם לימוד תורה. "אין ספק שעמדה זו משקפת את התפיסה של שירות הבטחון ושל שירות בתי הסוהר, בפרט, שבית המשפט הוא עושה דברם. אחרת אין להבין את הזלזול כלפי החלטת בית המשפט העליון, הנושב מהודעה זו", נכתב בתגובה שהגיש היום (ראשון) פרקליטו של עמיר, עו"ד אריאל עטרי, לבית המפשט המחוזי בפתח תקוה.

עו"ד עטרי טוען עוד, כי למעשה המדינה חוזרת אחורה, לאחר שבדיון בבית המשפט העליון הציעה שעמיר ישהה בהפרדה עם אסיר נוסף. כמו כן, הוא טוען שהפרקליטות מתעלמת מהצעת בית המשפט העליון לאפשר לעמיר להתפלל במניין תחת השגחה צמודה. "אין ספק שהפרקליטות, בהתנהגותה זו, מבקשת לנקוט סחבת בהגשמת החלטת בית המשפט העליון ומנסה לגרור את בית המשפט למין משא ומתן, החל מנקודת הפתיחה, כאילו לא אמר בית המשפט העליון את דברו", נכתב בתגובה.

הוא הוסיף שתפילה במניין אינה אך ורק מפגש חברתי, אלא באה לאפשר שמירה על זכות יסוד נוספת של המשיב – חופש הפולחן. "מובן שאין כל מניעה שבכל מקום בו יתפלל המשיב יצטרף איש שב"ס כעשירי למנין, ויוכל להתענג על פיוטיו של המשיב ולשמוע את כל שיחותיו והגיגיו של המשיב עם יתר המתפללים ועם אלוהיו, וככל שימצא בהם דופי – יוכל להעביר דיווח מיידי על כך לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully