וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת כיפת ברזל נוספת - בתוך חצי שנה

12.4.2011 / 16:28

בשל הצלחתה של מערכת "כיפת ברזל" ביירוט רקטות, הוחלט להצטייד בסוללה נוספת כבר בחצי השנה הקרובה. בדרום, עם זאת, חוששים שהמערכת היוקרתית שהגנה עליהם תוצב דווקא במקומות אחרים

חיל האוויר יצטייד כבר בחצי השנה הקרובה בסוללה נוספת של מערכת ההגנה "כיפת ברזל", ויעלה את מספר הסוללות שברשות מערך ההגנה האווירי לשלוש. בימים האחרונים הביע הממשל האמריקאי הסכמה עקרונית לתקצב את הרכישה ולהעניק סכום של כ-250 מיליון דולר למימונה. זאת, בנוסף לתקציב הסיוע השנתי בסך שלושה מיליארד דולר שארצות הברית מעבירה לישראל מדי שנה.

על פי תכנית ההצטיידות של צה"ל, עד תום 2012 יצטייד חיל האוויר בשתי סוללות נוספות, שיוכלו להיפרש גם בצפון הארץ, ולספק מענה הגנתי לירי המכוון לעבר יעדים אסטרטגיים, כגון בסיסי צה"ל או מפעלים חיוניים. כלל המערכות יוזמנו בחצי השנה הקרובה מחברת רפא"ל.

בדרום חוששים שהמערכת היוקרתית תוצב במקום אחר

מערכת "כיפת ברזל" נוסתה בהצלחה רבה בימים אחרונים בדרום, כשיירטה תשע רקטות שנורו מרצועת עזה ועמדו לפגוע באזורים מאוכלסים בבאר שבע ואשקלון. יחד עם זאת, לא תמיד שררה תמימות דעים בנוגע ליעילות המערכת, אותה שיבחו ראשי מערכת הביטחון לאחר שהצליחה ליירט את הרקטה הראשונה שנורתה לעבר ישראל. חלק מחצי הביקורת הופנו לעלות היקרה של פיתוחה, ולעלותו הרבה של כל טיל בודד הנורה ממנה, המוערכת בכ-70 אלף דולר.

בשל העובדה שהמערכות ניתנות לניוד, אתמול הביעו ראשי רשויות בכל רחבי הארץ חשש מכך שבשעת הסלמה ביטחונית משמעותית, יוצבו הסוללות בבסיסי צה"ל כדי להגן עליהם - ולא על האזרחים. במערכת הביטחון גם לא ממהרים להצהיר כי המערכות יישארו בערים, ואומרים כי ההחלטה על מיקום הסוללות תתקבל רק בהתאם להערכות מצב עדכניות.

עם זאת, בכירים במערכת הביטחון הביעו בשבועות האחרונים עמדה לפיה בעת לחימה בצפון או בדרום, תפקידה העיקרי של המערכת יהיה להגן על מתקנים אסטרטגיים כגון בסיסי חיל אוויר או מפקדות צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully