וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההפיכה בחוף השנהב: "עידן חדש של תקווה"

באבידג'אן חגגו כל הלילה את לכידתו של לורן גבאגבו ואת עלייתו לשלטון של אלסנה אווטרה, חצי שנה אחרי שניצח בבחירות. אווטרה: "גבאגבו ואשתו יועמדו לדין, ויזכו לטיפול הוגן"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

תושבי אבידג'אן יצאו הלילה לרחובות לחגוג את סיום משטרו של הנשיא לורן גבאגבו, שנלכד אתמול במעונו והוסגר לידי המורדים, בתום שבועות של מלחמת אזרחים עקובה מדם. אלסנה אווטרה, נשיאה הנבחר של המדינה שצפוי כעת להפוך לנשיאה בפועל, חצי שנה אחרי הבחירות, פנה הלילה לאזרחים בנאום טלוויזיוני והכריז: זהו שחר של יום חדש.

"ארצנו עברה פרק כואב בהיסטוריה", אמר אווטרה. "בחודשים שחלפו מאז הבחירות אבדו חיי אדם רבים, אך אנו נמצאים כעת בפתחו של עידן חדש של תקווה". הוא קרא לכל הצדדים להניח את נשקם: "אני קורא לכל בני עמי להימנע מעתה מכל סוג של אלימות".

מורדים חוגגים את מעצר נשיא חוף השנהב, לורן גבאגבו, אבידג'אן, 11 באפריל 2011. רויטרס
מורדים חוגגים את הניצחון, אמש באבידג'אן/רויטרס

אווטרה התייחס גם לגבאגבו, והדגיש כי ידאג שלא יאונה לו כל רע. עם זאת, הוסיף כי יחל בהליכים משפטיים נגדו. "על מנת ליצור מדינה לגיטימית, אדרוש משר המשפטים ומארגוני זכויות אדם לפתוח בהליכים משפטיים נגד גבאגבו, רעייתו ומי ששיתף עמו פעולה. הם יזכו לטיפול הוגן וזכויותיהם יכובדו".

ברקע הדברים, התפתח ויכוח קטן סביב סוגיית הקרדיט למעצרו של גבאגבו: בעוד שעל פי הדיווחים אתמול, כוחות קומנדו של צבא צרפת הם שלכדו את הרודן, היום מכחישים הצרפתים את הדברים וטוענים כי היו אלה דווקא כוחות מקומיים מטעם נאמני אווטרה.

נשיא חוף השנהב המודח, לורן גבאגבו, נעצר בבונקר שלו בעיר אבידג'אן, 11 באפריל 2011. Aristide Bodegla, AP
מעצרם של גבאגבו ואשתו סימון, אתמול בבונקר באבידג'אן/AP, Aristide Bodegla

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully