וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ רץ לראשות העבודה: ליברמן מכסח, נתניהו מורח

12.4.2011 / 10:40

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר ח"כ עמיר פרץ הודיע על התמודדות מחודשת לראשות המפלגה. "אגיש תוכנית מקיפה להקמת כיפת ברזל חברתית, שתכלול הגנה על החברה, הדמוקרטיה והשלום"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק . עריכה: גדי וינסטוק)

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, ח"כ עמיר פרץ, הודיע הבוקר (שלישי) באופן רשמי על החלטתו להתמודד שוב על ראשות המפלגה. במסיבת העיתונאים שכינס, ישבו לצדו חברי הכנסת איתן כבל, דניאל בן סימון וראלב מג'אדלה וראש מועצת גלבוע דני עטר, שהודיעו כי יתמכו בפרץ.

פרץ אמר במסיבת העיתונאים: "עבורי המפגש הזה הוא אחד החשובים ביותר, לו ציפיתי הרבה מאוד זמן. אני לא השתניתי. נשארתי אותו עמיר פרץ". יו"ר העבודה לשעבר תקף את ראשי המדינה והמשק ואמר כי "אני מביט על החברה הישראלית ולבי נחמץ. בשנות ה- 60 דיברו על תרבות ה'מגיע לי', בשנות ה- 60 השלטון סנט בתושבי המעברות שכל שרצו היה לחם ותוספת של ימי עבודה. הביטוי 'מגיע לי' נולד בשדרות, אבל היום תרבות ה'מגיע לי' עברה מהעשירון התחתון לעשירון העליון. מגיע מנכ"ל ואומר מגיע לי מיליון שקל בחודש, ואחר אומר מגיע לי עשרה מיליון שקל".

פרץ המשיך ואמר כי הוא "פונה למי ששולט במדינה - איבדתם את הפרופורציות. אבל מה כי נלין עליהם, אם ראשי המדינה בודקים מי נהנתן יותר. כשאני שומע את האמירות: 'האם זה פלילי? האם עשו זאת קודם?' אני מתקשה להאמין. בוא נאמר שזה לא פלילי, האם זה הופך את ראש הממשלה לדוגמה לילדינו?".

פרץ תקף בדבריו את הממשלה והעומד בראשה ואמר: "כשאני מביט על הדברים החשובים באמת, איני יכול לשתוק ולהמשיך. ממשלת ישראל מתנהלת כממשלה שליקוי מאורות אחז בה. הממשלה ממשיכה לדשדש. ראש הממשלה מכריז על יוזמות, אך איש לא לוקח אותו ברצינות. נתניהו איננו סרבן שלום, הוא תחמן שלום, שמתנהל כמו סוחר ותיק וממולח, שעומד על המקח עד שהסחורה תתיישן וניתן יהיה לקנות אותה במחיר מציאה. גם עסקת שליט ראויה להתייחסות אחרת. אל תפחד מדעת הקהל הישראלית. אל תפחד לשלם את המחיר".

עוד אמר פרץ כי "זה הרגע בו מצופה ממדינת ישראל להגיד: לא עוד. לא אתן להצר צעדים של בני מיעוטים החיים בקרבנו. לצערי ראש הממשלה חלש וכנוע,שבוי בידי שר החוץ שלו. ליברמן מכסח, נתניהו מורח. זאת האמת. לכן אני אומר היום – אני מתכוון להגיש תוכנית מקיפה להקמת כיפת ברזל חברתית, שתכלול הגנה על החברה,הדמוקרטיה והשלום. כיפת הברזל החברתית תגן על זכויות האדם ןחופש הביטוי. נגיש הצעה לבחירות אזוריות, נטפל בפער החברתי הגדל".

"לא מועמד לתפקיד שר הביטחון"

בהמשך דבריו הזכיר פרץ את ימיו כיו"ר המפלגה וכשר הביטחון ואמר כי "בדצמבר 2000 נבחרתי כיו"ר מפלגת העבודה. חרף התנאים הפוליטים הקשים שנוצרו אז, במאמצים גדולים זכתה העבודה ב- 19 מנדטים. ביקשתי להיות שר האוצר. לצערי, אהוד אולמרט התעקש על כך שהאוצר יישאר בידי מפלגת השלטון. כך, הסכמתי לקבל על עצמי את תיק הביטחון". פרץ המשיך ותיאר את אירועי מלחמת לבנון השנייה שהתרחשה במהלך כהונתו וסיפר כי "רוב העם בישראל יודע שהמלחמה הייתה מלחמת התפכחות והצלה. המלחמה הזו הביאה שקט לצפון, כמוהו לא היה מאז קום המדינה. הפקנו את לקחי המלחמה והפכנו את הצבא מקצה לקצה. אין לי ספק שיימצאו גם משגים שעשיתי, אך אני יכול להביט לכל אזרח בעיניים ולומר - לא שיקולי אגו הנחו אותי, אלא רק רצון לתקן".

שר הביטחון לשעבר יצא נגד מי שטען כי הוא לא התאים לתפקיד ואמר כי "הצורך בשר ביטחון אזרחי הוא אמיתי במדינת ישראל. רק הוא יכול היה להחליט על הקמת רשות חירום לאומית, רק שר ביטחון אזרחי יכול היה להחזיר את גבי אשכנזי, אלוף שפשט את מדיו, ולמנות אותו לרמטכ"ל ורק שר ביטחון אזרחי יכול היה לפעול להתנעת כיפת ברזל". יחד עם זאת, פרץ הבהיר: "כדי שלא יתעוררו ספקות, איני רואה עצמי כמועמד לתפקיד שר הביטחון, אך אסור שהחלטה זו תתפרש על ידי מישהו כלגיטימציה לפסול בעתיד אזרח כשר ביטחון".

בשלב זה עבר פרץ למתקפה על שר הביטחון הנוכחי אהוד ברק ואמר כי "לפני שנתיים ברק החליט להצטרף לממשלה. במשך שנתיים ניסינו לשכנעו כי צעד זה אינו לטובת המדינה, אך ללא הועיל. ב- 17 בינואר הוא החליט להתפלג, במהלך הישרדות אישי, כך נחשפנו לאחד המהלכים המדיפים ריחות של שחיתות פוליטית. אם זו לא שחיתות פוליטית, איני יודע מה היא שחיתות פוליטית. לאחר שפרש שקלנו להתפלג. הרבה יותר נוח היה להיות במפלגה עצמאית, מאווררת. ברגע האחרון, רגע לפני וידוא ההריגה החלטנו לתת סיכוי למפלגת העבודה".

"לא אשב בשום ממשלה שבראשה יעמוד בנימין נתניהו"

פרץ הודיע כי לא יתפלג מהעבודה אם יפסיד במירוץ לראשות המפלגה ואמר כי "אם הייתי שוקל לעשות מעשה של פילוג לא הייתי מצטרף למרוץ. ברגע שהצטרפתי, אני מקבל את הכללים של דמוקרטיה. כל מי שייבחר זו תהיה בחירה ראויה ואתן לו את כל הגיבוי".

פרץ התייחס לשאלה האם הוא יישב בממשלה עם ליברמן או נתניהו ואמר: "יש ממשלת ימין. היא צריכה פודל כדי להגשים את תפיסת הימין שלה, וכשיש ממשלת שלום היא צריכה פודל שישמש כלגיטימציה. לממשלת אולמרט איווט ליברמן היה פודל של מחנה השלום, היום ברק הפך לפודל של הימין. לא אשב בשום ממשלה שבראשה יעמוד בנימין נתניהו או מישהו ימינה ממנו".

כשקולו נשבר מעט סיכם פרץ: "אני רוצה להודות למדינתי ולעמי שנתנו לי את ההזדמנות לשרת אותם. ספק אם במקום אחר בעולם, ילד שצמח בפריפריה היה מקבל את ההזדמנויות שקיבלתי. אין הרבה מדינות בהם ילד קיבל הזדמנות כיו"ר הסתדרות, כח"כ, כיו"ר מפלגה וכשר ביטחון. הגעתי למסקנה כי זה הרגע וזה הזמן ולכן אני מודיע על התמודדותי לראשות מפלגת העבודה. אפעל מתוך ראיית הצורך לאשר להקים גוש חוסם לגוש הימין. רק כך נבנה אלטרנטיבה לנתניהו. אני פונה לחברי המפלגה: כל מי שעזב שיחזור. אין לנו את הלוקסוס למלחמות פנימיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully