וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושה שלום במימיו: ההיפופוטם נדד מר"ג לקלקיליה

היפופוטם במשקל טונה וחצי עבר מהספארי בר"ג לגן החיות בקלקיליה, כחלק משיתוף הפעולה בין גני החיות. ההיפופוטם ישהה תחילה במתחם נפרד ורק לאחר מכן יחבור לחבר ותיק מר"ג

עובר דירה: היפופוטם בן שש השוקל טונה וחצי הועבר היום (שלישי) מהספארי ברמת גן לגן החיות של קלקיליה. ההיפופוטם יצטרף לחברו, שעבר לקלקיליה כבר לפני ארבעה חודשים.

בגן החיות של קלקיליה נערכו לקראת ההגעה ובנו לשם כך מתחם מיוחד הכולל בריכה וחצר. "בהתחלה נשכן את ההיפופוטם במתחם נפרד, על מנת שלא יהיו ריבים בינו לבין ההיפופוטם הוותיק יותר. לאחר תקופת הסתגלות קצרה למקום הוא יעבור למתחם בו נמצא חברו", סיפר ד"ר סמי אבדל חאדר, וטרינר בגן החיות בקלקיליה. "לפי שעה לא מתוכננים מעברים נוספים של בעלי חיים כבדים, אולם בקרוב אמורים לעבור אלינו גם מספר ציפורים מהספארי". ד"ר חאדר הוסיף כי בעבר הגיעו לקלקיליה בעלי חיים נוספים מגני חיות ישראליים, ביניהם גן החיות התנ"כי בירושלים.

בשבוע שעבר נערכה פגישה בין נציגי גן החיות של קלקיליה, מנהל גן החיות סעד קאדר והווטרינר ד"ר אל-חאדר, לבין מנכ"ל הספארי יהודה בר, הזואולוגית ד"ר אמליה טרקל ווטרינר הספארי ד"ר יגאל הורוביץ. בתום הפגישה הוחלט על הגברת שיתוף הפעולה בין גני החיות והעברת מספר בעלי חיים, ביניהם ההיפופוטם.

בנוסף הוחלט על שיתוף פעולה מלא גם בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי ברמת גן. בעלי חיים שיגיעו לגן החיות בקלקיליה עם פציעות או מחלות, יועברו לטיפול בבית החולים, ווטרינרים מקלקיליה יגיעו לספארי להשתלמויות קבועות בתחום.

מהספארי נמסר עוד כי הפעם בניגוד לפעמים הקודמות, לא נדרש להרדים את ההיפופוטם. בעבר, לכידת ההיפופוטמים לקראת מעבר התבצעה בלילה, אך הפעם ההיפופוטם שהה מזה זמן רב באגם נפרד ועל כן הצליחו להרגילו לאכול בארגז. הבוקר, ההיפופוטם נכנס לארגז בכוחות עצמו. העברת ההיפופוטם בדרך זו מפחיתה את הלחץ שבדרך כלל מפגינות חיות בעת מעבר למקום חדש, וכן גם לא מסכנת אותו. לאחר ההעברה, מספר ההיפופוטמים בספארי ברמת גן עומד כעת על 25.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully