וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נעצר חסר בית החשוד בפיצוץ בבית כנסת

בתום מרדף של כמה ימים נתפס רון הירש בן ה-60, המוכר גם בשם ישראל פישר, בחשד שהניח מטען שהתפוצץ בבית כנסת של חב"ד בסנטה מוניקה, שם הכירו אותו כמבקש נדבות. מניעיו לא ברורים

המשטרה במדינת אוהיו שבארה"ב עצרה הלילה (שלישי) אדם שזוהה כרון הירש, חסר בית בן 60, אחריו התנהל בימים האחרונים מרדף בחשד שהניח את המטען שהתפוצץ ביום חמישי האחרון בבית כנסת של חב"ד בעיר סנטה מוניקה שבקליפורניה. כך הודיעה הבולשת הפדרלית, ה-FBI. הירש נעצר בקליבלנד הייטס, לאחר שאזרח יצר קשר עם המשטרה והתלונן עליו. לא נמסרו פרטים נוספים, ולא ברור בשלב זה אילו מניעים מיוחסים לו - אולם בקהילה היהודית בסנטה מוניקה מעריכים כי מניעיו אינם אנטישמיים.

הירש, המוכר גם בשם ישראל פישר, מבוקש בחשד שהיה מעורב בפיצוצו של מטען צינור גדול סמוך לבית הכנסת, שגרם לניפוצם של חלונות במקום והוביל לפינויים של 100 תושבים מהאזור. בתחילה העריכו כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מתאונה, אולם בהמשך מצאו חבלנים את שרידי המטען, שהועף באוויר ונחת על גג בית סמוך. לפי ה-FBI, מדובר היה במטען יוצא דופן בגודלו ובסוגו, שהכיל חומר נפץ תעשייתי.

לפי הדיווחים, במקום נמצאו עדויות שהפנו את החשד כלפי הירש, שהיה מוכר בבתי הכנסת באזור כמקבץ נדבות. יש לציין כי הוא היה מבוקש על ידי המשטרה עוד קודם, בגין עבירות אחרות. הוא הוגדר על ידי המשטרה "מסוכן מאוד", ולכן הוגברה בימים האחרונים האבטחה סביב בתי הכנסת באזור לוס אנג'לס.

במקביל, החל ה-FBI במרדף אחרי החשוד. בדיעבד התברר כי עוד באותו יום עלה על אוטובוס לניו יורק, שם יש לו בני משפחה. אולם בהמשך החקירה התברר שהוא ירד מהאוטובוס כבר בדנבר, ממנה המשיך לקליבלנד - שם נעצר.

בסנטה מוניקה התקשו להאמין שהירש קשור לאירוע. ג'נטי רשטי, המתגוררת בסמוך לבית הכנסת וביתה אף נפגע מהרסיסים, סיפרה ל"לוס אנג'לס טיימס" כי היא זוכרת אותו כמי שנהג לישון על המדרכה ברחוב. "אני לא מאמינה שזה הוא", אמרה. "תמיד התייחסו אליו יפה בבית הכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully