וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטלונים בספרד עשו צעד נוסף בדרך לעצמאות?

במשאל עם לא רשמי שנערך בברצלונה, בירת חבל הקטלונים בספרד, ענו ארבעה מתוך חמישה אנשים כי הם תומכים בעצמאותו של חבל קטלוניה. "המשאל מסמן שינוי במחזור הפוליטי"

תמיכה נוספת לעצמאותו של חבל קטלוניה שבספרד: במשאל עם לא רשמי שנערך בבירת החבל ברצלונה, ענו ארבעה מתוך חמישה בני אדם כי הם תומכים בהקמת מדינה עצמאית, כך דיווח אמש (שני) עיתון ה"גארדיאן" הבריטי. על פי הדיווח, הנתון שנמדד בברצלונה זהה לנתונים שנמדדו במשאלים נוספים ברחבי קטלוניה, והתמיכה ברעיון העצמאות עומד על כ-20%.

על אף שהמשאלים אורגנו על ידי מתנדבים ואין להם כל מעמד משפטי, היוזמים טוענים כי תוצאותיהם דוחפות את הנושא לתוך מרכז הדיון הפוליטי. דובר הוועדה המארגנת, אלפרד בוש, אמר כי הוא מרוצה מ-21% שהשיבו בחיוב להפרדת החבל מספרד: "בחלומותינו הפרועים ביותר לא דמיינו תוצאות כאלה".

בין הפוליטיקאים שתומכים ברעיון, נמצא גם ראש הממשלה האזורית, ארתור מאס. חבר בכיר בממשלתו של מאס אמר בתגובה לתוצאות משאל העם, כי הן "מסמנות שינוי במחזור הפוליטי".

אך השמחה עדיין מוקדמת. החוקה הספרדית איננה מאפשרת את עצמאותם של אף אחד מ-17 האזורים אליהם היא מחולקת. שינוי החוקה דורש רוב של שני שלישים מחברי הפרלמנט וכן רוב של 66% במשאל עם. כמו כן, שתי המפלגות הגדולות ביותר בספרד מתנגדות לרעיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully