וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח עלם: עלייה במספר הקטינים העוסקים בזנות

דו"ח עמותת עלם על מצב בני הנוער בישראל מציג תמונה עגומה: עלייה בשימוש בסמים ובהטרדות המיניות של קטינים, וכן עלייה בעיסוק קטינים ונוער בזנות. מנכ"ל העמותה: "תופעה מסובכת"

עמותת עלם, הפועלת למען בני נוער במצבי סיכון ומצוקה, פירסמה היום (שלישי) את הדו"ח השנתי העוסק במצב בני הנוער בישראל. על פי הדו"ח, חלה עלייה במספר הקטינים העוסקים בזנות. בשנת 2010 טופלו במסגרת העמותה למעלה מ-100 קטינים וקטינות, במסגרת שיתוף פעולה בין משרד הרווחה - התוכנית הלאומית לנשים ונערות בזנות, ביטוח לאומי ועמותת עלם. כמו כן, חלה עלייה של למעלה מ-25% במספר התלונות של נערות על הטרדות מיניות שהגיעו לעמותה, ועלייה נרשמה גם בשימוש בסמים בקרב בני נוער.

ממצאי הדו"ח מראים עוד כי נרשמה עלייה בתופעת הניצול המיני של קטינים ובני נוער. כך למשל, חלה עלייה של 10% בתופעה של פיתוי נערות לקיום יחסי מין על ידי גברים מבוגרים. על פי הדו"ח, הגברים, מכל שכבות האוכלוסייה, מפתים את הנערות לקיים יחסי מין באמצעות כסף, סיגריות ומתנות.

על פי הערכות העמותה, ישנם עוד אלפי נערים ונערות אשר אינם מטופלים ואינם מוכרים לשירותי הרווחה. מנכ"ל עלם אפרת שפרוט אמרה, כי "ההתמודדות עם התופעה מורכבת ומסובכת יותר ויותר, ויש קושי רב באיתור בני הנוער המעורבים בזנות". קושי זה נובע לדבריה מהתחזקות המגמה המחתרתית של התופעה. לדבריה, הפעילות מתנהלת כיום בעיקר באמצעות לוחות הפרסום באינטרנט, אתרי הכרויות, צ'אטים ופורמים וכן בדירות פרטיות, מכונים, סאונות, מועדונים ומקומות נוספים.

אלפי בני נוער לא מטופלים

שפרוט הוסיפה כי "תופעת הניצול המיני המסחרי של בני הנוער, היא נושא שהחברה הישראלית, לצערי, אינה מרבה לדבר עליו ואף מעניקה לגיטימציה בשתיקה כאשר הלקוחות, המגיעים מכלל שכבות האוכלוסייה, עוברים על החוק אך אינם נענשים".

עוד עולה מהדו"ח, כי מספר בני הנוער המשתמשים בסמים, בכללם אלו המוגדרים חוקיים, עלה בכ-18%, במקביל לירידת גיל המשתמשים הממוצע. עוד צוין, כי בעקבות החוק האוסר מכירת אלכוהול לנוער, התגברה תופעת השימוש בסמים חוקיים, כדוגמת "מבסוטון" ו"נייס גאי".

נשיאת עלם, נאוה ברק, אמרה כי "זמינותם של הסמים ה'חוקיים' הביאה להרחבת מעגל בני הנוער הנמצאים בסיכון". לדברי ברק, אין מדובר עוד בתופעת שוליים אלא במגמה שהולכת ומתפשטת והסיכונים בצדה רבים: "סמים אלו, בשל זמינותם, מחירם הזול והעובדה כי אחזקתם והשימוש בהם אינו כרוך בעבירה על החוק, מאפשרים שימוש בחומרים מסוכנים וממכרים בעלי תופעות לוואי חמורות ביניהן, הזיות, חרדות ופגיעות גופניות ופסיכיאטריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully