וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: סגר בבניאס, מהומות באוניברסיטה בדמשק

לאחר שאמש נרשמו בבניאס עימותים אלימים בין אזרחים תומכי אסד למתנגדיו, הלילה הטילה המשטרה סגר על עיר החוף. "אנשים כאן מפחדים", סיפר גורם באופוזיציה. במקביל דווח על הרוג בדמשק

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות : אביב אברמוביץ')

העימותים האלימים בין כוחות הביטחון בסוריה ונאמני הנשיא, בשאר אסד, לבין מפגיני האופוזיציה, נמשכים. כוחות הביטחון הטילו הלילה (שני) סגר על עיר החוף בניאס, לאחר שלפי ארגוני זכויות אדם, ארבעה בני אדם נהרגו אמש בעימותים אלימים בין אזרחים עלאווים, הנאמנים לאסד, לבין מפגיני אופוזיציה. "החל מאמש אין בעיר זרימת חשמל תקינה. אנשים כאן מפחדים", סיפר אנס אל-שוקרי, אחד ממנהיגי האופוזיציה בעיר. "הצבא פרש כוחות חי"ר בבניאס, והקים מחסומים ברחביה", הוסיף. לפי שעה, ניכר כי נשמר השקט המתוח בעיר. עם זאת, גוברת המתיחות לקראת התפרצות האלימות מחדש לאחר לוויותיהם של ארבעת ההרוגים.

בתוך כך, סטודנטים בדמשק סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס על הפגנות המוניות גם באוניברסיטה למדעים בבירה. אחד מהם גם דיווח כי קיבל הודעת טקסט לפיה סטודנט אחד נהרג בעימותים מול כוחות הביטחון. עם זאת, הדיווח לא אומת במקורות אחרים.

שלטונות סוריה ממשיכים לדבוק בגרסה לפיה כוחות הביטחון נאבקים במיליציות חמושות, הנתמכות על ידי מדינות המערב. אמש הם דיווחו כי חמושים השתלטו על מוצב צבאי בבניאס והרגו תשעה חיילים - דיווח שלא אומת. מדובר בטיעונים דומים לאלו שהשמיע אסד לגבי המהומות בדרעא בחודש שעבר, כמו גם טיעוניו של אביו של בשאר, חאפז אסד, כשדיכא את המהומות בעיר חמה ב-1980 וטבח באלפי אזרחים.

לפחות 90 בני אדם נהרגו עד כה בהפגנות האופוזיציה נגד משטרו של הנשיא אסד. ההפגנות פרצו לראשונה לפני כחודש בדרעא שבדרום המדינה, בדרישה לשחרר תלמידים שריססו כתובות גרפיטי על קירות בית ספרם. בהמשך התפשטו ההפגנות לרחבי המדינה, וזכו לתגובה אלימה מצד כוחות הביטחון. בניסיון לפייס את הציבור, כבר הכריז אסד על רפורמה כלכלית, שתכלול העלאת משכורתו והוספת מקומות עבודה, אך נמנע עד כה מביטול חוקי החירום, התקפים במדינה מאז "מהפכת הקצינים" לה היה שותף אביו ב-1963. כמו כן, הודיע אזד על פיטורי הממשלה והחלפתה. על אף כל אלה, הצעדים לא הביאו לרגיעה במהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully