וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר סיים בדיקת דנינו: "תרבות בלתי תקינה"

בתום בדיקת פרשת רצח המקורות המשטרתיים והמחדלים בגיוס עדי המדינה, קבע המבקר כי ישנם "ליקויים משמעותיים בתפקוד המשטרה". עם זאת, אין מסקנות אישיות נגד דנינו והמפכ"ל כהן

ליקויים מערכתיים משמעותיים בתפקוד יחידות המשטרה, הנובעים מתרבות ארגונית בלתי תקינה: מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס הודיע בצהריים (שני) כי סיים את בירור התלונות שהעיבו על מינויו של ניצב יוחנן דנינו לתפקיד מפכ"ל המשטרה, בגין הפעלת מקורות משטרתיים שנרצחו ובגין טענות על מחדלים בגיוס עד מדינה במאבק בארגוני פשיעה, בתקופה בה כיהן דנינו כראש אגף המודיעין והחקירות. המבקר קבע בבדיקתו כי "מטרידה במיוחד תופעה בולטת של חוסר אמון בין גורמי משטרה שונים, כולל בין בכירים שבהם". עם זאת, נמנע המבקר מלקבוע אחריות קונקרטית לליקויים המערכתיים שנמצאו, אך ציין כי "האחריות הכוללת לדרך ההתנהלות רובצת מדרך הדברים לפתחו של הדרג הפיקודי העליון במשטרה".

עוד צוין בבדיקת המבקר כי "תופעה זו מעידה על הצורך הדחוף לתיקון התרבות הארגונית, החיונית כל כך לתפקודו של גוף מרכזי כמו משטרת ישראל. יש מקום גם לשיפור משמעותי בהטמעת ערכים של תרבות תחקיר והפקת לקחים". בין היתר, הביע המבקר ביקורת על כך שלמשטרה נדרשו כמעט שנתיים להשלים את החקירות הפנימיות בעניין, ומנמק בכך את העיכוב בחקירתם שלהם.

במבקר יעקבו אחר יישום ההמלצות

המבקר הבהיר עוד כי המסמך המפורט של בירור התלונות הוא סודי, כדי להימנע מחשיפת שיטות עבודה בנושאי מודיעין, סוכנים ומקורות משטרתיים. עם זאת, ציין המבקר כי במשרד יעקבו אחר ביצוע המסקנות וההמלצות כדי לוודא תיקון העיוותים והליקויים המערכתיים שנמצאו, וייערכו בעתיד ביקורת מקיפה בנושאים האמורים, על מנת לוודא כי פיקוד המשטרה לומד את הממצאים ומסדיר הבעיות שעלו.

במועד האירועים שבתלונות (2006-2007), שימש דנינו כראש אגף החקירות והמודיעין, בעוד שהמפכ"ל המכהן, דודי כהן, כיהן כמפקד מחוז המרכז. החקירה התמקדה, כאמור, בשתי תלונות: על פי תלונות של נצ"מ בדימוס ישראל אברבנאל, בכירי המשטרה טייחו חקירה של רצח מקורות משטרתיים בימ"ר מרכז בשנת 2006, בעוד שעל פי תלונתו של נצ"מ סיימון פרי, דנינו פעל מתוך שיקולים לא עניינים כשמנע את מעצרם של האחים אברג'יל והעמדתם לדין בישראל, כיוון לא רצה שקצין אחר במשטרה יזכה ב"קרדיט" על המעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully