וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: אלפים נפלו קרבן לעוקץ הכספומטים בת"א

איילה חננאל

11.4.2011 / 13:12

מאות אזרחים שמשכו כסף מכספומטים ברחבי תל אביב בחודש מרץ האחרון, נפלו קרבן לתרגיל עוקץ מתוחכם במסגרתו הועתקו מספרי האשראי שלהם. "מדובר בתופעה שהולכת וגדלה בתקופה האחרונה"

אל חברות האשראי השונות הגיעו במהלך השבועיים האחרונים דיווחים מעסקים ברחבי העולם, בגין מאות עסקאות בסכומים גבוהים שבוצעו דרך האינטרנט ושלפי החשד, נעשה בהן שימוש בפרטי אשראי מזויפים. עוד עלה כי מאותם חשבונות, נמשכו כספים במזומן ממכשירי כספומט שונים בארץ וברוב המקרים, החשבונות רוקנו כליל.

בדיקה של החברות העלתה כי אלפי מספרי אשראי של לקוחותיהן, עשו את דרכם לידי נוכלים באמצעות תרגיל עוקץ מתוחכם, במסגרתו הותקנו במכשירי הכספומטים מכשירים שצרבו את פרטי הכרטיס ותיעדו את הקשת הקוד הסודי. לאחר מכן, הכרטיסים שוכפלו לכרטיסים מזויפים.

בדיקה נוספת העלתה כי במהלך סוף חודש מרץ, הותקנו הצורבים במספר כספומטים ברחבי תל אביב ביניהם, מכשירי כספומט ברחוב אבן גבירול, ומכשירי הכספומט מחוץ לסניף בנק הלאומי ברחוב אלנבי, אשר משרתים מדי יום אלפי עוברים ושבים.

לידי וואלה! חדשות, הגיעו עשרות פניות מצד אזרחים שנפלו קרבן לתרגיל העוקץ. אלון טרבלסי, בן 42 מתל אביב, סיפר כי "אתמול התקשרה אליי נציגה מהבנק, שאלה אותי אם משכתי כסף מהכספומט באלנבי ואמרה לי שיש חשד שעשו רכישות בכרטיס אשראי שלי. הגנבים בזבזו כמעט עשרת אלפים אירו בחנות בבולגריה ומשכו מהחשבון שלי 2,000 שקלים". טרבלסי הוסיף כי "עכשיו אני חושש כי אני לא בטוח איך ומתי משכו כסף מזומן מהחשבון שלי והאם באמת אקבל את הכל בחזרה".

"יש דברים שצריכים להדליק נורה אדומה"

במשטרת מחוז תל אביב פתחו בחקירה לאיתור העומדים מאחורי העוקץ ונבדק הקשר למקרה דומה שנודע בתור "העוקץ הרומני", במסגרתו נעצרו לפני כשלושה חודשים מספר תיירים רומנים שפעלו באופן זהה ואף השתמשו באותם הכספומטים. החשודים נתפסו כשברשותם אלפי כרטיסי אשראי מזויפים ומאות אלפי שקלים במזומן. התיירים גורשו מהארץ עם מעצרם מבלי שיוגש נגדם כתב אישום, בעקבות שביתת הפרקליטים שהיתה אז בעיצומה.

רפ"ק רוני הינדי, מפקד יחידת הקניין הרוחני במפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב, ציין כי "אכן מדובר בתופעה שהולכת וגדלה בתקופה האחרונה ואנו עדים לעוד ועוד מקרים". הינדי פירט חלק מהשיטות בהן משתמשים הנוכלים: "ברוב המקרים, מותקן בשפתי מכשירי הכספומט מכשיר מיוחד, אשר צורב את פרטי האשראי שהוכנס אליו, ובמקביל מותקנת מצלמה נסתרת שתתעד את הקשת הקוד הסודי". אך ישנן שיטות נוספות, "חלקן מתוחכמות יותר כגון התקנת פאנל כפול על מקשי הכספומט שצורבים את הקשות הקוד הסודי, במקום מצלמה", הסביר הינדי והוסיף כי "במקרה הזה אני ממליץ לכל האזרחים לשים לב אם לוח המקשים מרגיש קצת עבה מדי או מוזר מהרגיל, לבטל מיד את הפעולה ולדווח לבנק. אם הכרטיס נתקע או לוקח לו זמן רב לצאת מהמכונה אלה נורות אדומות שצריכות לעורר את חשדכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully