וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טיוטת האישום נגד ליברמן תוגש ביממה הקרובה"

היועמ"ש יהודה וינשטיין צפוי להודיע היום או מחר על הגשת כתב אישום נגד שר החוץ ליברמן. כך מדווחים ב"הארץ". ליברמן יואשם במרמה, הלבנת הון והפרת אמונים, בכפוף לשימוע

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, צפוי להודיע במהלך היממה הקרובה על הגשת כתב אישום נגד שר החוץ, אביגדור ליברמן, בסדרת עבירות וביניהן מרמה, הלבנת הון והפרת אמונים. כך מדווח הבוקר (שני) אתר "הארץ".

לפי הדיווח, טיוטת כתב האישום תימסר לפרקליטי ליברמן ותוענק לו זכות לשימוע. במידה שליברמן יחליט לממש את אפשרות השימוע, לא יהיה עליו להתפטר עדיין מהממשלה, עד לקיומו, שצפוי להיערך בחודשים הקרובים.

בפרקליטות סבורים כי אין די ראיות כדי להעמיד לדין את ליברמן בעבירה החמורה ביותר בה נחשד - קבלת שוחד. ההחלטה על הגשת האישום הייתה אמורה להתקבל כבר לפני למעלה מחודש, אך בדיונים המסכמים עלו מספר סימני שאלה שהצריכו מספר בדיקות.

חקירתו של ליברמן החלה באפריל 2006, אז הורה היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז על פתיחתה. לפי החשד, עסקיו של ליברמן המשיכו לפעול בזמן שכיהן כחבר כנסת ואף כשר התשתיות הלאומיות בממשלת שרון. המשטרה חושדת כי לחברה בשם "מ.ל. 1", אותה ייסדה בתו, הועברו מיליוני שקלים מחו"ל בעוד החברה העבירה לידי ליברמן האב משכורות בסך של למעלה מ-600 אלף שקל באותה התקופה. עוד נטען כי העברות הכספים והפעולות הפורמליות בוצעו על ידי עורך דינם.

במהלך החקירה דרשה המשטרה לבחון אלפי מסמכים מתיקי החברה, אך הדבר עוכב בעקבות עתירות שהגיש עורך דינו של ליברמן נגד הבקשה בטענה כי הם מוגנים בחיסיון עו"ד-לקוח. בסופו של דבר, באוגוסט 2008, התירו בתי המשפט בערכאות השונות למשטרה לעיין במסמכים. "התמונה המצטיירת היא תמונה מדאיגה, המצביעה על מעורבות לכאורה של ליברמן, בתו, ועורך הדין יואב מני, במעשים שדבק בהם יותר מאשר גוון של פלילי", כתב אז שופט בית המשפט המחוזי שמואל ברוך בהחלטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully