וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הפסקת אש תאפשר לחמאס להתחזק"

שר החוץ אביגדור ליברמן סבור כי הפסקת אש עם חמאס היא "טעות חמורה הסותרת את האינטרס הלאומי של ישראל". עם זאת הבהיר כי מפלגתו לא תחולל משבר קואליציוני

שר החוץ, אביגדור ליברמן אמר הבוקר (שני) כי הפסקת אש עם חמאס היא "טעות חמורה הסותרת את האינטרס הלאומי של ישראל". לדבריו, השקט מאפשר לחמאס להצטייד בנשק ולחזק את כוחו. ליברמן אמר את הדברים בראיון לקול ישראל. עם זאת, ליברמן הבהיר כי מפלגתו לא תחולל משבר קואליציוני ואין לה שום כוונה לפרוש ממנה. "נשיג את כל מה שהובטח לנו בהסכם עם הליכוד, בלי איומים ומשברים".

ליברמן צפוי לדרוש השבוע מראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני כדי למצוא פתרונות מעשיים למצב בדרום ולהסלמה באזור. זאת כחלק מדרישת ישראל ביתנו ליישם את סעיף 11 בהסכם הקואליציוני, הקובע כי ממשלת ישראל תפעל למיגור הטרור ולהפלת שלטון חמאס ברצועת עזה.

גורם פלסטיני רשמי, המקורב למאמצי התיווך של האו"ם ומצרים, אמר אמש לסוכנות הידיעות רויטרס, כי "ישראל והפלגים החמושים ברצועת עזה הגיעו להסכמה על הפסקת אש". לדבריו, "הפלגים הפלסטיניים הסכימו לחדול מירי הרקטות".

עדיין אין אישור רשמי לדברים, אך גורם בכיר בישראל אמר: "נחליט בהתאם להתפתחויות בימים הקרובים. מידת השליטה של חמאס בפלגים הפועלים ברצועה תקבע את הדרך בה נגיב, מה שיקרה מכאן והלאה תלוי בצד השני. כרגע נראה שיש רגיעה, אך עדיין לא ברור לאן זה הולך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully