וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלו פיטורי העובדים הערבים מרשת "כמעט חינם"

בית הדין האזורי לעבודה קיבל את טענות 20 העובדים הערבים שפוטרו מסניף רשת "כמעט חינם" במודיעין והוציא צווים למניעת פיטוריהם, שבוצעו ללא שימוע. השופטת: "יש כאן פסול בהתנהלות"

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב ביטל היום (ראשון) את פיטורי 20 העובדים הערבים בסניף רשת "כמעט חינם" במודיעין. השופטת רוית צדיק מתחה ביקורת על כך שכל העובדים פוטרו ללא שימוע. "עוד טרם נבחנת שאלת האפליה, הרי שיש כאן פסול בהתנהלות", אמרה השופטת.

בבקשה להוצאת צו מניעה זמני לפיטורי העובדים שהגישה עו"ד אינה דוד-סולטנוביץ' נטען כי החל מלפני חצי שנה, עם כניסתו לתפקיד של מנהל סניף חדש, חל שינוי ביחס לעובדים הערבים המועסקים בסניף. לדברי העובדים, המנהל החל להתנכל להם עד שלבסוף פוטרו במפתיע. הרשת טענה מנגד כי העובדים השרו אווירה אלימה בסניף. הרשת אף טענה כי לאחר הפיגוע באיתמר התהדרו העובדים כי הם חלק מקבוצת הרוצחים. בשלב התצהירים התברר כי טענה זו מבוססת על שמועות בלבד ולא על תצהיר של מקור ראשון לאירוע זה.

שר התמ"ת, שלום שמחון, המחזיק בתיק המיעוטים, בירך על החלטת בית הדין לעבודה ועל פעילות נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה. "ההחלטה שולחת מסר ברור למעסיקים שהמדינה לא תסבול אפלייה על רקע לאום", אמר שמחון. "אנו רואים חשיבות רבה בקליטת עובדים מהמגזר הערבי בשוק התעסוקה ונמשיך לפעול למניעת כל אפליה כנגדם", הוסיף.

היועץ המשפטי של רשת "כמעט חינם", עו"ד חגי ישראלוביץ, מסר בתגובה כי "בית הדין לעבודה לא קיים היום דיון הוכחות ולא נתן כל החלטה בבקשת הנציבות למתן צו. הדיון נפתח והסתיים בביקורת קשה של השופטת על הנציבות, אשר הגישה בקשה בשם 12 מבקשים בניגוד לתקנות סדר הדין". ישראלוביץ הוסיף כי "הוגשו רק שני תצהירים, אשר לא תמכו כלל בטענת האפליה. הנציבות צרפה שני תצהירים נוספים אשר לא היו רלוונטיים. יובהר, למען הסר ספק, כי אין מדובר בביטול הפיטורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully