וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד בהלם מהטבח בקניון: "מתאים לאמריקה"

בעיירה אלפן אן דן ריין מתקשים להתאושש ממסע ההרג של טריסטן ואן דר וילס, שהרג שישה ופצע 17 לפני שהתאבד. המכתב שהותיר לא שופך אור על מניעיו. שכנתו: "הוא היה נחמד ומנומס"

גם יום אחרי הטבח שאירע בקניון באלפן אן דן ריין, מתקשים היום (ראשון) תושבי העיירה ההולנדית השקטה, כ-50 קילומטרים מדרום לאמסטרדם, להאמין שאירוע כזה יכול להתרחש בארצם. "זה משהו אתה מצפה לראות באמריקה, לא בהולנד", אמר לרויטרס תושב העיירה, מרטין ואן דר פלוג, שעצר לתקן את אופניו מחוץ לקניון. "אנו ההולנדים מחשיבים את עצמנו כאנשים פשוטים, אנחנו לא רגילים לדרמה כזו. זה היה הבית שלי, מקום המפלט שבו אני מרגיש בטוח - וכעת זה נעלם.

לבוש בבגדי הסוואה, פתח אתמול טריסטן ואן דר וילס באש במגרש החניה של הקניון, ולאחר מכן צעד אל תוכו והמשיך במסע ההרג, ממנו נהרגו שישה בני אדם, רובם קשישים, ונפצעו עוד 17, בהם גם ילדים. ואן דר וילס בן ה-24, שהיה חבר במועדון נשק, כיוון לבסוף את הרובה לעבר עצמו - והתאבד. היום התברר כי הוא הותיר אחריו מכתב התאבדות, אותו מצאה אמו, שבו כתב בעיקר על רצונו למות. הוא לא סיפק במכתב מניע ברור למסע ההרג המטורף - האירוע הקטלני ביותר בהולנד מאז שנהג דרס למוות שבעה בני אדם בעת מצעד בעיר אפלדרום, במהלך ניסיון כושל לדרוס את המלכה.

כוחות משטרה בזירת אירוע ירי המוני בקניון ליד אמסטרדם, הולנד, בו נהרגו שבעה בני אדם, 9 באפריל 2011. רויטרס
אחד מעדי הראייה לרצח מתוחקר אתמול מחוץ לקניון/רויטרס

חוקרי המשטרה כבר הגיעו למסקנה שוואן דר וילס פעל לבדו, "כמעט בוודאות" - כך נמסר אמש במסיבת עיתונאים. עוד התברר, כי זה לא היה המפגש הראשון שלו עם החוק. לדברי התובעת המחוזית, קיטי נואי, הוא נחקר ב-2003 בחשד להפרת חוקי הנשק, אך לא הורשע.

ואן דר וילס התגורר בבניין מגורים המרוחק כ-200 מטרים בלבד מהקניון. "הוא היה מאוד מנומס ונחמד", תיארה אותו שכנתו, שלא הזדהתה בשמה. "מאוד הופתעתי לשמוע שהוא הרוצח. הילדים שלי נסעו איתו המעלית לא מעט פעמים. עכשיו כשאני חושבת על זה, זה מפחיד".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • הולנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully