וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: חשש מ"שבוע הסלמה" של הרופאים

אריאל נוי

10.4.2011 / 15:56

מחאת הרופאים נכנסת לשבוע השני, ובמשרד הבריאות חוששים מהמשך הפגיעה במערכת. במשרד הביעו תמיכה בבוררות בין הצדדים, אך אנשיו מתנגדים להרחבת השר"פ: "יבלום את המערכת הציבורית"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר. עריכה: יותם בן-דוד)

במשרד הבריאות ניצבים בימים אלה בין הפטיש לסדן: מחד, מזדהים אנשי המשרד עם מצוקת הרופאים, המוחים על תנאי העסקתם, ומאידך הם מבינים את המצוקה התקציבית בה נתון משרד האוצר.

ביום רביעי האחרון יצאו נציגי הסתדרות הרופאים מישיבת המשא ומתן עם נציגי האוצר, והודיעו כי הם לא יחזרו לשולחן המו"מ כל עוד האוצר לא יתגמש בהצעותיו. גורם במשרד הבריאות אמר היום (ראשון) לוואלה! חדשות כי המו"מ תקוע, וכי צפוי שבוע המכונה במשרד כ"שבוע הסלמה", שיכלול שביתות רופאים ודחיות ניתוחים מרובות.

במשרד הבריאות אף התריעו כי משרד האוצר עשוי לכפות על הרופאים להגיע לדיונים בבתי משפט, ועל כן המליץ על בוררות תחומה בזמן בין האוצר להסתדרות הרפואית. יצוין כי ההסתדרות הרפואית מתנגדת לרעיון הבוררות. משרד הבריאות מסכים עם תביעת הרופאים לקבל תוספת שכר, אך אנשיו מציינים כי על התוספת להיות רוחבית, ובמסגרת התוספות הנהוגות במשק – ולא בשיעור של 50%, כפי שדורשים הרופאים.

במשרד מציינים כי שלוש הבעיות המהותיות של מערכת הבריאות בימים אלה היא מצוקת הרפואה בפריפריה, המחסור במתמחים, וכן החוסר ברופאים במקצועות ספציפיים, דוגמת רופאים מרדימים ורופאים במחלקות הפנימיות, וכתוצאה המומחים בתחומים אלה לא יכולים לעבוד במקביל גם בשירות פרטי. במשרד הבריאות ציינו עוד, כי אם במסגרת ההסכם מול הרופאים לא יימצא פתרון לשלושת הבעיות הללו – הם לא יחתמו עליו.

"השר"פ - טרנד הבולם את המערכת הציבורית"

עוד מציינים במשרד הבריאות כי הצעתו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, להכליל את שירותי הרפואה הפרטיים (שר"פ) בתוך בתי החולים הציבוריים – היא סכנה של ממש למערכת הבריאות הציבורית. במשרד חשפו נתונים לפיהם בעשור האחרון עלה מספר המנותחים בבתיה"ח הציבוריים ב-2% בלבד, בעוד שבבתיה"ח הפרטיים נרשמה עלייה של 30%. במשרד מודאגים מהעלייה הדרמטית בפנייה לרפואה הפרטית, ולדברי הגורם, "האוצר דוחק אותנו לפתרון לא טוב. הבעיה קיימת מזה זמן, והפכה מפלצתית".

במשרד הבריאות ציינו את חששם מכך שבית החולים המוקם באשדוד יהיה פרטי, וכך יצור בעיה לבתי החולים הציבוריים באזור – סורוקה בבאר-שבע וברזילי באשקלון, אשר יסבלו מנדידת מומחים לעבר אשדוד. במשרד הוסיפו עוד כי "השר"פ הוא טרנד הבולם את המערכת הציבורית ומונע הענקת שירות הולם לאזרח". על כן, ציינו שם כי במקום להרחיב את השר"פ, יש להרחיב את המשאבים הניתנים לבתי החולים הציבוריים.

בשבוע שעבר שבתו הרופאים בבתי החולים הציבוריים למשך יומיים. ביומה הראשון של השביתה הושבתו גם קופות החולים "לאומית ו"כללית". ניתוחים רבים שאינם דחופים נדחו, ובתי החולים עבדו במתכונת שבת. כאמור, קיים חש שהרופאים ימשיכו בהשבתה לסירוגין גם בשבועות הקרובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully