וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, פסח: במד"א מזהירים מפגעי חומרי ניקוי

מדי שנה, עולה מספר הנפגעים מחומרי ניקוי במהלך הנקיונות לקראת חג הפסח. במד"א מזהירים מפני הסכנות, ומספקים המלצות לצמצום הסיכוי להיפגע ולטיפול מיידי בהרעלה

מדי שנה, גובה חג הפסח את קורבנותיו: לא, אין מדובר בעלייה במשקל הסועדים בשולחן החג, אלא דווקא באזרחים הנפגעים מחומרי ניקוי - מבדיקת מגן דוד אדום כרמל עולה כי בשבוע שלפני ערב פסח, ובמהלך תקופת ביעור החמץ, עולה באופן משמעותי שיעור הנפגעים מחומרי ניקוי. גם בחג שעבר, טיפלו צוותי מד"א בחיפה והקריות באזרחים שהורעלו ונפגעו באורח קל במהלך הכנות הבית לחג הפסח, ומהנתונים עולה כי עיקר הפגיעות היו עקב שימוש באקונומיקה או עקב ערבוב חומרי ניקוי שונים.

באחד מן המקרים נפגעה צעירה בת 27 משכונת נווה-שאנן בחיפה, לאחר ששאפה אדים רעילים כשערבבה חומצה ומים חמים בכדי לנקות את ביתה. פרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ראשוני, ייצבו את מצבה ופינו אותה לבית החולים רמב"ם בעיר כשהיא פצועה באורח קל. בעקבות זאת, מבקשים במד"א להזהיר את הציבור ולהכינו למלאכת הניקיון לקראת החג. מנה"ל מד"א במרחב כרמל, שמעון ביטון, אמר כי "על ידי שימוש נכון בחומרים, נוכל לצמצם למיני מום את הפגיעה בילדים", שלדבריו גם בקרבם מורגשת עלייה בנתוני הפגיעה בחומרי ניקוי לקראת הפסח.

לדברי מד"א, בניגוד לסברה הנפוצה כי ילדים נפגעים בעיקר משתיית חומרי ניקוי, מסתבר כי אופני הפגיעה רבים וקשים: כל חומר ניקוי הוא מסוכן כמובן בשתייה, אך גם במגע ובשאיפה – בייחוד נכון הדבר לגבי מסירי שומנים למיניהם. במד"א מבהירים עוד כי אין להשאיר תכשירי ניקוי בהישג ידם של ילדים ופעוטות ללא השגחה, אפילו לשניות ספורות, שכן פרק הזמן הנדרש לפגיעה הוא קצר ביותר. גם מבוגרים עשויים להיפגע מהחומרים השונים, ולמד"א מוכרים מקרים רבים של קשיי נשימה לאחר חשיפה לאדים רעילים שנפלטו מעירוב של חומרי ניקוי שונים.

לא להשקות בחלב, ולא במיץ לימון

במד"א מוסיפים כי מומלץ לאחסן את חומרי הניקוי במקום גבוה ובארון נעול, ולהרחיקם ככל האפשר מהישג ידם של הילדים. כמו כן, רצוי להקפיד ללבוש כפפות כשמשתמשים בחומרי ניקוי וחיטוי, על מנת למנוע מגע בין עור הידיים לחומרים העלולים לגרום לגירוי וכוויות. בזמן הניקוי משתחררים לאוויר מרכיבים שונים של מוצרי השינוי, ולכן מומלץ לאוורר את החדר. כמו כן, ישנה סכנה חמורה בערבוב חומרי ניקוי, ואין לאחסן חומרי ניקוי בבקבוקי שתייה.

במד"א מדריכים גם כיצד לנהוג במקרה של חשש מהרעלה מחומרי ניקוי: ראשית יש כמובן להזעיק את מד"א, במוקד 101, או לחילופין להעביר את הנפגע לבית החולים עם החומר הפוגע. בשום מקרה אין לתת חומר "נוגד" – לא להשקות בחלב, ולא במיץ לימון. גרימת הקאה גם היא מסוכנת ביותר. כמו כן, יש לשים לב לדרכי האוויר ולקצב הנשימה. במידה ונפגע שאף אדים רעילים, יש לפתוח מיד את החלונות בבית. במקרה שהעין נפגעה מחומר ניקוי, יורגש כאב עז וקושי לפקוח את העפעפיים. על כן, יש לשטוף את העיניים היטב במים. במהלך השטיפה על הנפגע להפנות את עיניו לארבעת כיווני המבט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully