וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל לא מופתעים מההפגנה במצרים בגנות ישראל

הפגנת האלפים מול שגרירות ישראל בקהיר לא הפתיעה את מי שהיה שם בעבר. "חשבנו שאולי אחרי המהפכה, יפסיקו המצרים עם ההסתה נגדנו", אומר שגריר ישראל לשעבר, צבי מזאל

"חשבנו שאולי אחרי המהפכה, המצרים יפסיקו עם ההסתה חסרת השחר נגדנו". כך אמר הערב (שבת) שגריר ישראל במצרים לשעבר, צבי מזאל, בתגובה להפגנת האלפים שנערכה אמש מול שגרירות ישראל בקהיר, בדרישה לניתוק הקשרים הדיפלומטיים עם השכנה. "תמיד היו הפגנות, ובכל אירוע שהוא, בעזה או בגבול הצפון – תמיד יצא מישהו להפגין נגד ישראל" אמר מזאל, אך ציין כאמור כי קיווה שעם נפילתו של מובארק, והצעדים לקראת משטר דמוקרטי במדינה, תפסקנה גם ההפגנות נגד ישראל. במשרד החוץ סירבו לציין אם בכוונתם לשנות את סידורי האבטחה או לפנות את עובדי השגרירות בעקבות ההפגנה.

לדברי מזאל, לא ברור מי עומד מאחורי ההפגנות. "איש לא יודע מי יזם אותן. הצעירים חושבים על הכאוס במצרים, כבר לא יודעים מה הם רוצים מעצמם, וישראל בכלל לא בראש שלהם. כנראה שמדובר בקיצונים שתמיד היו שם, ומסתבר שתמיד יהיו שם".

אמש, כאמור, הפגינו 3,000 אזרחים מצרים בקהיר מול השגרירות הישראלית, בדרישה לנתק את כל הקשרים הדיפלומטיים עם השכנה. המפגינים קראו קריאות נגד ישראל, ולפי מספר דיווחים אף שרפו את דגל ישראל. זו ההפגנה הראשונה מול שגרירות ישראל בקהיר מאז נפל שלטונו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק.

המפגינים מחו בעיקר על המתקפות הישראליות ברצועת עזה, שהתגברו בימים האחרונים בעקבות ירי הרקטות הכבד לעבר ישראל. הם נשאו את דגלי פלסטין ומצרים וצעקו: "העם רוצה לשחרר את פלסטין", בפראפרזה על סיסמת המהפכה במצרים: "העם רוצה להפיל את השלטון". עוד קראו לשלטונות מצרים לפתוח את מעבר רפיח בפני אזרחי עזה.

המפגינים הרבים גם קראו לסלק את שגריר ישראל מהמדינה ולסגור את השגרירות לאלתר. "לא נעזוב את המקום עד שדרישתנו תיענה והשגריר יסולק ממצרים", אמר אחד המפגינים לכלי התקשורת במצרים. כוחות צבא רבים, כולל כוחות שריון, אבטחו את המפגינים אך נמנעו מלהתערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully