וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות גראד ו-26 פצמ"רים התפוצצו בנגב

רמי שני

9.4.2011 / 13:45

רקטת גראד התפוצצה סמוך לאופקים ואחרת נחתה סמוך לבית מגורים במועצה האזורית מרחבים. מוקדם יותר התפוצצו 26 פצמ"רים במועצה האזורית אשכול. בכל המקרים לא דווח על נפגעים או נזק

אין הפוגה בדרום. שתי רקטות קסאם נורו הבוקר (שבת) מרצועת עזה אל עבר ישראל. רקטה אחת התפוצצה סמוך לעיר אופקים. רקטה שנייה התפוצצה סמוך לבית מגורים במועצה האזורית מרחבים שבנגב. בשני המקרים לא דווח על נפגעים או נזק. כמו כן התפוצצו היום 26 פצצות מרגמה בנגב, מרביתן בשטח המועצה האזורית אשכול שבנגב. גם שם לא דווח על נפגעים או על נזק, מלבד פגיעה שנגרמה למבנה מזכירות קיבוץ במועצה.

בכך מגיע מספר הרקטות והפצמ"רים ששוגרו לעבר ישראל ביממה האחרונה לכ-80. במרבית המקרים, התפוצצו הרקטות או הפצמ"רים בשטחים פתוחים, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. במרבית היישובים במערב הנגב, התבקשו התושבים להישאר בסמיכות למרחבים מוגנים. מדובר בעיקר ביישובים שאליהם מכוונות פצצות מרגמה, בשל היכולת לכוון אותן בצורה מדויקת ולגרום לנזקים או פגיעות בבני אדם.

אחת מרקטות הגראד שנורו הבוקר לעבר שטח ישראל התפוצצה סמוך לביתו של ח"כ רוברט טיבייב (קדימה) המתגורר באחת העיירות באזור. "שמענו את האזעקה ולאחר 40 שניות לערך נחת טיל סמוך לרחוב בו אני גר", סיפר טיבייב בצהרים. "נשמע קול נפץ חזק שהרעיד את הבית. אני מתגורר בבית עץ בדומה לצימר, זו סכנה של ממש. הפעם זה נגמר בסוף טוב".

פיקוד העורף פרסם בצהרים הנחיות לתושבי הדרום נוכח ההסלמה בגזרה. בין היתר, נמסר כי בהישמע אזעקה או קול נפץ יש להיכנס למרחב המוגן על פי פרק הזמן העומד לרשות התושבים, יש להמתין 10 דקות ורק אז לצאת ממיגון. יש לסגור את דלת וחלון הממ"ד או את דלת וחלון החדר המוגן לאחר הכניסה אליו. כמו כן, למי שאין ממ"ד, מומלץ לחזק את חלון החדר המוגן בסרטי הדבקה למניעת פיזור רסיסי זכוכית. אסור בשום אופן להתקהל באירוע הפגיעה – התקהלות מסכנת את התושבים עקב האפשרות לרסס ולמטח נוסף וגם מפריעה לפעילות כוחות ההצלה. לשוהים בחוץ יש להקפיד על ההנחיה לשכב על הרצפה עם פנים כלפי מטה וידיים על הראש לשם הגנה.

כיפת ברזל מעוררת גאווה

אתמול בערב נורו מספר פצצות מרגמה לעבר ישובים במערב הנגב. בשני מקרים, התפוצצו פצצות מרגמה סמוך למבנים. אחת מהן גרמה נזקים לבית מגורים והשנייה ללול, סמוך לקיבוץ בחבל אשכול. באשדוד התפוצצה אחת הרקטות בשטח פתוח, סמוך לאזור תעשייה בעיר.

בבאר שבע, נפצעו במהלך הלילה חמישה בני אדם באורח קל, בעת שמיהרו לנוע למרחבים ממוגנים. צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום, העניקו להם טיפול ראשוני ופינו אותם להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בעיר.

מערכת "כיפת ברזל" הוכיחה את יעילותה במספר מקרים ביממה האחרונה כאשר הצליחה ליירט שבע רקטות, מהן ארבע שנורו לעבר אשקלון ושתיים אחרות לעבר באר שבע. אייל קניג, תושב אשקלון, שצפה ביירוט המוצלח של סוללת "כיפת ברזל", סיפר על שראה: "במהלך האזעקה ראינו שובלי עשן שהגיעו מתוך אשקלון ועקבנו אחריהם, עד שראינו שני פיצוצים באוויר מול עינינו. זה היה מחזה מרשים מאוד, מעורר גאווה".

יוסי חסן סיפר בהתרגשות כי "עכשיו כשראיתי את כיפת ברזל פועלת ממש לנגד עיני, אני מרגיש בטוח יותר. כל הכבוד לצה"ל". הוא סיפר גם שהנוכחים מחאו כפיים למראה היירוט.

(עדכון ראשון: 09:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully