וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כיפת ברזל" יירטה שש רקטות; ירי לעבר אשדוד

רמי שני

9.4.2011 / 4:41

לפחות 50 רקטות ופצצות מרגמה נורו ביממה האחרונה לעבר יישובי הדרום. במרבית המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. "כיפת ברזל" יירטה שש רקטות עד כה, שתי רקטות נפלו סמוך לאשדוד

הפלסטינים ברצועת עזה מנהלים בשעות האחרונות מתקפת רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי דרום הארץ. לפחות 50 רקטות ופצצות מרגמה נורו מאז שעות הצהריים אתמול לעבר מטרות באזור באר שבע, אשדוד, אשקלון, קריית גת ויישובים נוספים. במרבית המקרים, התפוצצו הרקטות או הפצמ"רים בשטחים פתוחים, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.

בשעות האור אתמול, נורו מספר פצצות מרגמה לעבר ישובים במערב הנגב. בשני מקרים, התפוצצו פצצות מרגמה סמוך למבנים. אחת מהן גרמה נזקים לבית מגורים והשנייה ללול, סמוך לקיבוץ בחבל אשכול. באשדוד התפוצצה אחת הרקטות בשטח פתוח, סמוך לאזור תעשייה בעיר.

בבאר שבע, נפצעו במהלך הלילה חמישה בני אדם באורח קל, בעת שמיהרו לנוע לחדרים ממוגנים. צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום, העניקו להם טיפול ראשוני ופינו אותם להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בעיר.

יצוין כי מידע על התפוצצויות הרקטות מגיע בעיקר מתושבי האזורים שנפגעו או שבהם היו אזעקות והוא מאומת באמצעות דוברות צה"ל. משטרת ישראל לא דיווחה עד עתה על אף אחת מהרקטות, שחלקן התפוצצו בסמיכות לערים ויישובים. במרבית היישובים במערב הנגב, התבקשו התושבים להישאר בסמיכות למרחבים מוגנים. מדובר בעיקר ביישובים שאליהם מכוונות פצצות מרגמה, בשל היכולת לכוון אותן בצורה מדויקת ולגרום לנזקים או פגיעות בבני אדם.

מערכת "כיפת ברזל" הוכיחה את יעילותה במספר מקרים ביממה האחרונה כאשר הצליחה ליירט שש רקטות. ארבע מהן נורו לעבר אשקלון והשתיים הנוספות לעבר באר שבע. אייל קניג, תושב אשקלון, שצפה ביירוט המוצלח של סוללת "כיפת ברזל", סיפר על שראה: "במהלך האזעקה ראינו שובלי עשן שהגיעו מתוך אשקלון ועקבנו אחריהם, עד שראינו שני פיצוצים באוויר מול עינינו. זה היה מחזה מרשים מאוד, מעורר גאווה". יוסי חסן סיפר בהתרגשות כי "עכשיו כשראיתי את כיפת ברזל פועלת ממש לנגד עיני, אני מרגיש בטוח יותר. כל הכבוד לצה"ל". הוא סיפר גם שהנוכחים מחאו כפיים למראה היירוט.

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס ליירוט טילי הגראד על ידי מערכת "כיפת ברזל" סמוך לאשקלון, ובירך את צה"ל ואת מפתחת המערכת, חברת רפא"ל. "זהו הישג יוצא דופן של התעשייה הביטחונית ושל מערך ההגנה האווירי", אמר ברק. הוא אמר כי החלטת הרמטכ"ל, בני גנץ, לפרוש את המערכת עוד בשלב הניסוי המבצעי הניסויי שלה, הייתה נכונה, והעריך כי הצטברות ההישגים המבצעיים של "כיפת ברזל" יבטלו את המחלוקת בדבר נחיצותה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצד הפלסטיני: 17 הרוגים וכ-60 פצועים

על רקע המשך הירי לעבר הנגב, נמשכות גם תקיפות צה"ל בעזה: עד כה דיווחו הפלסטינים על 17 הרוגים וכ-60 פצועים מאתמול. בין ההרוגים, אם ובתה, נהרגו אתמול בצהריים בתקיפה נוספת של חיל האוויר בדרום הרצועה - כך דיווחו גורמי תקשורת פלסטיניים.

על פי הדיווח, האם, בת 42, בתה בת 21 ופלסטיני נוסף בן 55 נהרגו בתקיפת צה"ל לעבר בית באזור פראחין שליד חאן יונס. כמו כן, הפלסטינים מדווחים על מספר פעילי הזרוע הצבאית של חמאס, שהבכיר בהם הוא רא'אד שחאדה ששימש מפקד יחידת הרקטות של הארגון במחנה הפליטים שאטי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully