וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: 20 הרוגים מירי כוחות הבטחון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.4.2011 / 0:09

מפגיני אופוזיציה סיפרו כי בתום תפילות יום שישי, עם חידוש ההפגנות, נהרגו 20 מתנגדי משטר בדרעא שבדרום סוריה. המפגינים הציתו מבנה של מפלגת הבעת' וניפצו פסל של אחיו של אסד

כ-2,000 בני אדם הפגינו אמש (שישי) בעיר חמאת שבמערב סוריה נגד הנשיא בשאר אסד. עדי ראייה דיווחו כי שוטרים השתמשו בגז מדמיע ובזרנוקי מים כדי לפזר את המפגינים, שהתאספו בעיר העתיקה.

המהומות האלימות התחדשו אתמול בתום תפילות יום השישי. לפחות 20 מפגינים סורים נהרגו במהלך היום מירי כוחות הביטחון בדרעא. כך דיווחו עדי ראייה בעיר הדרומית, שבה התאספו מאות בני אדם להפגין, לרשת אל-ג'זירה. לפי דיווח נוסף, כמה בני אדם אחרים נפצעו מירי השוטרים שניסו לפזר את המפגינים.

בתוך כך, המפגינים בעיר הציתו אמש מבנה השייך למפלגת הבעת' - וניתצו פסל של באסל אסד, אחיו המנוח של הנשיא בשאר, כך דיווחו עדי ראייה בעיר.

אסד מנסה לפייס

גם בעיר חרסתה, הסמוכה לדמשק, דווח על אש חיה שנורתה מצד כוחות הביטחון במדינה לעבר מפגיני אופוזיציה בהפגנות שנערכו תחת הכותרת "הפגנות העמידה האיתנה", המבקשות להעניק לציבור זכויות וחירויות נוספות. הפגנות נרשמו גם במחוז חסכה, בעיר עמודה, בלאדקיה, ובעיר קאמישלי שבמזרח המדינה, המיושבת בעיקר על ידי כורדים, בה נשמעו צעקות רבבת המפגינים כי "התנועה הכורדית היא המייצג הלגיטימי היחידי של הכורדים בסוריה".

על רקע הפגנות המחאה בשבועות האחרונים נגד משטרו ובניסיון להרגיע את הרחוב, הודיע שלשום אסד על פיטורו של מושל מחוז חומס, מוחמד רזאל. במקביל, נקט אסד בצעד נוסף שמטרתו לפייס את הכורדים, כשהורה על הענקת אזרחות לאלפים מהם, המתגוררים במחוז חסקה שבצפון-מזרח המדינה. שתי ההחלטות פורסמו בכלי התקשורת הממלכתיים במדינה.

(עדכון ראשון: 15:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully