וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד לחוץ: פיטר מושל מחוז, נתן אזרחות לכורדים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.4.2011 / 14:56

נשיא סוריה ממשיך בצעדי הרגעה על רקע המחאה. אחרי שפייס את תושבי דרעא ואת האיסלמים, המשיך במחוות לתושבי מחוז מחוז חומס ולאלפי הכורדים - שלא התרשמו: "אזרחות זו זכות, לא טובה"

על רקע הפגנות המחאה בשבועות האחרונים נגד משטרו ובניסיון להרגיע את הרחוב, נקט היום (חמישי) נשיא סוריה, בשאר אסד, בצעד נוסף ופיטר את מושל מחוז חומס, מוחמד רזאל. במקביל, נקט אסד בצעד נוסף שמטרתו לפייס את הכורדים, המפגינים אף הם נגד שלטונו, כשהורה להעניק אזרחות לאלפי כורדים שמתגוררים במחוז חסקה שבצפון-מזרח המדינה. שתי ההחלטות פורסמו בכלי התקשורת הממלכתיים במדינה.

במשך שנים ארוכות סירבו השלטונות הסוריים להעניק לכורדים המתגוררים באזור חסקה אזרחות. בשבועות האחרונים הצטרפו אלפי כורדים למחאה נגד משטרו של אסד, בעיקר בערים קמישלי וחסקה, בדרישה לחופש ולקבלת אזרחות. במשך שנים ארוכות, לטענתם, הם מופלים לרעה בתוך סוריה. כעת, מתוך כוונה להנמיך את גובה להבות המחאה, החליט המשטר להעניק לאלפי כורדים החיים במדינה אזרחות.

הפגנת תמיכה בבשאר אסד בדמשק בירת סוריה, 27 במרץ 2011. רויטרס
הפגנת תמיכה באסד, בשבוע שעבר בדמשק/רויטרס

אולם לא בטוח שהמחוות מכיוונו של אסד נופלות על אוזן קשבת. "הכורדים בסוריה ימשיכו במאבקם הבלתי אלים לזכויות אזרחיות ודמוקרטיה, למרות ההחלטה להם אזרחות", הגיב היום מנהיג העדה במדינה, חביב איבראהים. לדבריו, "אנחנו דורשים דמוקרטיה בכל סוריה. אזרחות היא זכותו של כל אחד מהאזרחים במדינה, זו לא טובה".

בתקופה האחרונה נקט הנשיא אסד בשורה של צעדים מתוך ניסיון לפייס את האזרחים. בין היתר, פיטר גם את מושל מחוז דרעא, התנצל בפני משפחות ההרוגים בהפגנות, פיטר את הממשלה והקים ממשלה חדשה תחתיה והורה על קידום רפורמות אזרחיות ופוליטיות. אתמול אף הפך החלטה שלו מלפני כחצי שנה, לאסור על נשים ללבוש ניקאב - כיסוי הפנים המוסלמי שמאפשר לאישה לחשוף את עיניה בלבד. זאת, במטרה לפייס את המוסלמים השמרנים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully