וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי שב"כ לשעבר מתגייסים למען גלעד שליט

אריאל נוי

8.4.2011 / 12:25

יעקב פרי, עמי איילון, כרמי גלון וכן ראש המוסד לשעבר דני יתום יקראו לממשלה לפעול באופן מיידי לשחרור החייל החטוף. בעבר הביעו חלקם תמיכה בשחרור אסירים עם דם על הידיים תמורתו

מתגייסים למען גלעד: בכירים לשעבר במערכת הביטחון יכריזו ביום שני הקרוב על תמיכתם בשחרורו המיידי של החייל החטוף גלעד שליט, במסגרת עסקת חילופי שבויים. בין הבכירים: שלושה ראשי שב"כ לשעבר - עמי איילון, יעקב פרי וכרמי גילון, ראש המוסד לשעבר דני יתום וכן הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין שחק. לא נמסרו פרטים על תוכן ההצהרה, אולם חלק מהבכירים לשעבר הביעו בעבר תמיכה בשחרור אסירים "עם דם על הידיים" בתמורה לשחרור החייל החטוף.

כך, למשל, עמי איילון קרא בעבר מספר פעמים לביצוע עסקת חילופי שבויים עם חמאס. בחודש דצמבר הוא אף סירב להגיע לטקס הענקת עיטורי גבורה שנערך מטעם ארגון 'יד לבנים' בשל התנהלות הממשלה בסוגיית שליט. "המשך הימצאותו של גלעד בשבי היא התנהלות המנוגדת לערכים עבורם נלחמנו, עבורם הוענק לנו עיטור הגבורה", הסביר אז איילון במכתב חריף ששיגר למארגני הטקס.

"לא יהיה מנוס משחרור רוצחים"

"אני בוחר שלא להשתתף בטקס המספר את גבורת העבר, בשעה שגלעד שליט נמק בשבי בלי שנעשה את כל שניתן על מנת להחזירו הביתה. המנהיגות הביטחונית היום - ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל - אינה לוקחת סיכונים ואינה עושה את כל הנדרש על מנת להציל חייל בקרב", הוסיף איילון.

יעקב פרי התבטא גם הוא בנושא בעבר וגם השתתף בצעדה למען גלעד שליט שנערכה בחודש יוני. "זו ההחלטה הקשה ביותר של ממשלת ישראל", אמר פרי בהתייחסו לשחרור מחבלים. "אבל בדיעבד, לא תהיה לה ברירה אלא לשחרר רוצחים למען שליט". פרי הזכיר בעבר גם את פעולות הממשלה בנושא ואמר כי "יש לי ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה. ניתן היה לפעול באופן שונה לחלוטין ואולי גם להשיג תוצאות אחרות".

בתוך כך, קובי סידי, מנכ"ל הפועל תל אביב לשעבר ומיוזמי עמידת הדום למען שליט במשך חמש דקות, אמר לוואלה! חדשות כי האולטימטום שהציגו הפעילים למען החייל החטוף לנציגי הצלב האדום בארץ יפוג בעוד כחמישה ימים. לפי האוליטמטום, אם תנאיו של גלעד בשבי לא ישוו לתנאים ההומניטריים של אסירי מאס - יהיה על נציגי הצלב האדום לעזוב לאלתר את ישראל. "אנחנו מתכוונים לפעול בפעולות לא שגרתיות אם הם לא יעמדו בתנאים", הוסיף סידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully