וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ: ערביי ישראל מנצלים לרעה את זכויותיהם

לפי מסמך שהגיע לידי אתר ההדלפות ויקיליקס, ראש השב"כ דיסקין אמר לשגריר ארה"ב בישראל כי השירות עוקב אחר פעילות ערביי ישראל. לדבריו, "רבים מהם מנצלים זכויותיהם יתר על המידה"

ערבים ישראלים רבים מנצלים את זכויותיהם לרעה - כך אמר ב-2008 ראש השב"כ היוצא, יובל דיסקין לשגריר ארצות הברית בישראל דאז, ריצ'רד ג'ונס, לפי מברק ששלח השגריר לוושינגטון. חלקים מהמברק, שהגיע לידי אתר ההדלפות "ויקיליקס", פורסמו הבוקר (שישי) בעיתון "הארץ".

סיכום השיחה בין השניים, שסווגה "סודית", הופץ משגרירות ארה"ב בתל אביב למשרד החוץ האמריקאי בוושינגטון בבמאי 2008. תוכנה אמור היה להיחשף רק עשור לאחר מכן, ב-2018. "דיסקין והשב"כ מנסים לעודד את ממשלת ישראל לפעול ביתר שאת לחיבור ערביי ישראל למדינה, אך הרעיונות הרבים שהציג עולים כסף שאין לממשלה", כתב השגריר האמריקאי בסיכום השיחה.

בנוסף, דיברו השניים על המצב ברצועת עזה ועל שיתוף הפעולה המודיעיני עם מצרים. אבל הנושא שעניין במיוחד את האמריקאים היה יחסה של ישראל למיעוט הערבי שבה. "תחילה הביע דיסקין חוסר רצון ואי-נוחות ביחס לשאלות, והסביר כי האופן שישראל נוהגת באזרחיה הערבים הוא עניין פנימי", כתב השגריר לממוניו. "ואז הוא נפתח ובמשך עשר דקות תיאר את הדאגות שלו מהאזרחים הערבים-הישראלים".

"רבים מהם מנצלים את זכויותיהם יתר על המידה... ההנהגה הפוליטית שלהם מנסה לצבוע את העימות הישראלי-פלסטיני בצבע לאומי", אמר דיסקין. "למרבה המזל הם לא מצליחים, ומאמציהם לא מחלחלים לציבור, שמוטרד יותר מחיי היום-יום".

דיסקין הוסיף שהשב"כ משקיע מאמץ במעקב אחר פעילות ערביי ישראל, ובפיקוח על קיצונים אחרים בקרב האוכלוסייה בישראל, כולל יהודים. "הוא הוסיף שהשב"כ מודע לכך שיש גם בעיות בקרב הבדווים והדרוזים", כתב השגריר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully