וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרדי כפול: יורשי העצר של ספרד באים לישראל

האולימפיאדה, הקריירה העיתונאית המרשימה, הרומן הסודי, החתונה המפוארת - אלו הם הנסיך פליפה והנסיכה לטיסיה, שיגיעו למחוזותינו לביקור בן יומיים, לציון 25 שנה ליחסי ישראל-ספרד

היכונו היכונו - דם כחול אמיתי בדרך למחוזותינו. יורש העצר של ספרד, הנסיך פליפה, ואשתו, הנסיכה לטיסיה, יגיעו בשבוע הקרוב לביקור בן יומיים בישראל, לציון 25 שנה למיסוד היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. בני הזוג המלכותיים יהיו בין היתר אורחיהם של נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו.

פליפה, בן 43, הוא בנם הבכור של מלך ספרד, חואן קרלוס הראשון, והמלכה סופיה. שמו המלא הוא פליפה חואן פבלו אלפונסו של טרינידד הקדושה ושל כל הקדושים מבורבון ומיוון (בספרדית: Felipe Juan Pablo Alfonso de Todos los Santos de Borbón y Grecia), ותוארו הוא "נסיך אסטוריאס" - התואר הרשמי של יורש העצר הספרדי, הראשון בתור לכתר המלוכה. מלבד זאת, כמיטב המסורת, הוא נושא בעוד מגוון תארים: "נסיך ויאנה", "נסיך חירונה", "דוכס מונטבלנק", "רוזן סרברה" ו"לורד בלגר". בבוא היום, לכשיוכתר כמלך ספרד, יהיה שמו פליפה השישי.

בניגוד למה שמקובל לחשוב על נסיכים, פליפה הוא אדם עסוק למדי, הנושא במגוון תפקידים ומחויבויות מתוקף היותו יורש העצר שעתיד ביום מן הימים לשבת על כס המלוכה. בין היתר, הוא מקיים מפגשים שוטפים עם כל הקהילות האוטונומיות בספרד, וגם מייצג את המדינה ברחבי העולם, למשל בטקסי השבעה של נשיאים. כמו כן, הוא עומד בראש מגוון עמותות ואגודות צדקה, ובשנים האחרונות הוא גם משמש כממלא מקום של אביו המלך באירועים שונים. מלבד זאת, הוא גם ספורטאי אולימפי בדימוס: ב-1992 התחרה בשיט מפרשיות באולימפיאדת ברצלונה, ואף הגיע למקום השישי. בכך, אגב, הוא הלך בדרכה של אמו המלכה סופיה - שהתחרתה באותו ענף באולימפיאדת רומא ב-1960.

כשהיה צעיר, סיפקו חייו האישיים של הנסיך (החתיך למדי, יש לומר) לא מעט כותרות לצהובוני ספרד, שעקבו בשקיקה אחרי כיבושיו הרומנטיים המרובים. מערכות יחסים ממושכות ניהל עם שתי נשים: האצילה הספרדייה איסבל סרטוריוס והדוגמנית הנורבגית אווה סאנום. אולם השתיים לא זכו לאהדת בית המלוכה - הראשונה משום שהייתה מבוגרת ממנו בשלוש שנים, והשנייה משום שדיגמנה הלבשה תחתונה.

מהגשת המהדורה המרכזית - לארמון המלוכה

ב-2003 הדהים פליפה את ספרד כשהודיע על אירוסיו לעיתנאית זוכת הפרסים לטיסיה אורטיס רוקסולנו, עמה ניהל רומן סודי במשך כשנה, לאחר שפגש בה בארוחת ערב בביתו של מנכ"ל רשת טלוויזיה. הפעם זכה הזיווג לברכת המשפחה - למרות שלטיסיה כבר הייתה אז גרושה - והשניים נישאו בטקס רב פאר במדריד במאי 2004. כ-25 מיליון איש צפו בחתונה ברחבי העולם. הייתה זו החתונה המלכותית הראשונה שנערכה במדריד במשך כמעט מאה שנה.

בדומה לכמה וכמה נסיכות אירופאיות מהעשורים האחרונים, גם לטיסיה בת ה-39, הנושאת כיום בתואר "נסיכת אסטוריאס" (אך מכונה לרוב "דוניה לטיסיה"), היא בת למשפחה מהמעמד הבינוני. היא נולדה בעיר אוביידו שבמחוז אסטוריאס, לאב עיתונאי ואם אחות. גם סבתה, מנצ'ו אלברס דל וייה, הייתה עיתונאית - ששידרה במשך 40 שנה ברדיו של אסטוריאס. במשפחתה אירעה טרגדיה לפני ארבע שנים, כשאחותה הצעירה, אריקה, מתה ממנת יתר של תרופות מרשם.

כשבגרה, בחרה לטיסיה ללכת בדרכם של סבתה ואביה, ולמדה עיתונות. עד מהרה מצאה עצמה בטלוויזיה, ועברה שורת תפקידים, בין היתר בתחנה הספרדית של רשת CNN. בתחילת העשור הקודם התבססה כמגישת מהדורת החדשות המרכזית של רשת TVE, הגדולה בספרד, שבשליחותה סיקרה בין היתר את פיגועי ה-11 בספטמבר 2001 ואת המלחמה בעירק ב-2003. ב-1999 נישאה לאלפונסו גררו פרס, מורה לספרות בתיכון, אך עוד באותה שנה התגרשו.

עם נישואיה לנסיך פרשה לטיסיה מהטלוויזיה והתמסרה למחויבויותיה כנסיכת אסטוריאס. היא מלווה את בעלה בנסיעותיו ברחבי ספרד והעולם. מלבד זאת, היא עוסקת במגוון פעילויות חברתיות, ופועלת למען זכויות ילדים. היא גם ילדה לנסיך שתי בנות - לאונור בת החמש וסופיה בת הארבע - הנמצאות כיום במקומות השני והשלישי בתור לירושת הכתר.

יורש העצר של ספרד, הנסיך פליפה, ואשתו, הנסיכה לטיסיה. רויטרס
בני הזוג בקבלת פנים במדריד בחודש שעבר/רויטרס

בביקורם בישראל, מצפה לבני הזוג המלכותיים לו"ז צפוף למדי. הם יגיעו ביום שני בבוקר, ולאחר פגישה עם הנשיא פרס, יבקרו ביד ושם. משם ייסעו לתל אביב, שם יחנכו תערוכה וייפגשו עם סטדנטים במרכז רבין. בערב תערוך להם הקהילה הספרדית בישראל קבלת פנים במלון הילטון, ולאחר מכן יסעדו עם הנשיא פרס. את יום שלישי יפתחו עם בארחות בוקר בחברת ראש הממשלה נתניהו, ובהמשך יבקרו במוזיאון ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully