וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: רעש בעוצמה 7.4, התרעת הצונאמי הוסרה

פחות מחודש אחרי הצונאמי הקטלני - רעש חזק נוסף. המוקד בים, מול אותו אזור שנפגע קשות ברעש הקודם. התושבים הונחו להתרחק מהחוף - אך אחרי 90 דקות הוסרה ההתרעה. לא דווח על נפגעים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

האסונות ממשיכים להכות ביפן: רעידת אדמה חזקה בעוצמה 7.4 בסולם ריכטר, החזקה ביותר מאז אסון הצונאמי בחודש שעבר, הורגשה היום (חמישי) במדינה. תושבי אזורי החוף בצפון-מזרח המדינה הונחו להתרחק מהחוף, מחשש להגעת גלי צונאמי, שמוערך כי יגיעו לגובה שני מטרים - אולם מקץ 90 דקות, הוסרה ההתרעה. לפי שעה, לא דווח על כל נפגעים או נזק.

לפי הדיווחים הראשוניים ברשת הטלוויזיה היפנית NHK, מוקד הרעש היה באוקיינוס השקט, ממזרח למחוז מיאגי - בדומה לרעש הגדול, בעוצמה 9 בסולם ריכטר, שאירע ב-11 במרץ, וגלי הצונאמי שחולל, שגובהם הגיע לכ-10 מטרים, החריבו ערים שלמות לאורך החוף. התרעת הצונאמי היום הוכרזה בשני המחוזות שספגו את הפגיעה הקשה ביותר מהצונאמי הקודם - מיאגי ואיוואטה. יש לציין כי הפעם מוקד הרעש הוא כ-40 קילומטרים בלבד מהחוף - הרבה יותר קרוב מהרעש הקודם שהיה כ-150 קילומטרים מהחוף.

פחות מחודש אחרי האסון, יפן עדיין רחוקה מהתאוששות, כשמניין ההרוגים עומד על למעלה מ-12,000 ולמעלה מ-16,000 מוגדרים נעדרים. מאז הרעש נמשכות ביפן רעידות המשנה באופן יומיומי, ומאות מהן כבר הורגשו - אולם עד כה, אף אחת מהן לא הייתה בעוצמה מעל 7. לפי השירות הגיאולוגי בארה"ב, עוצמת הרעש היום הייתה רק 7.1 בסולם ריכטר, אולם ביפן קבעו כי העוצמה היא 7.4.

גם המשבר הגרעיני שגרמה הרעידה הגדולה עוד רחוק מסיומו - וברשויות היפניות מעריכים שיחלפו עוד חודשים בטרם יסיימו את תהליך הצינון של ארבעת הכורים הגרעיניים בתחנת הכוח "פוקושימה דיאיצ'י", הממשיכים לפלוט קרינה רדיואקטיבית מסוכנת - אם כי הסכנה הזו תקפה עד כה רק ברדיוס של 30 קילומטרים סביבה.

עדיין לא ברור אם הרעש הנוכחי גרם נזק נוסף בתחנת הכוח התקולה. חברת TEPCO המפעילה אותה פינתה ממנה בעקבות הרעש את כל העובדים, והודיעה כי היא בודקת אם נגרמו לתחנה נזקים. החברה כבר הספיקה להודיע שבשלושת תחנות הכוח הגרעיניות האחרות באזור, "פוקושימה דיאני", "טוקאי" ו"אונגאווה", לא אותרו כל "חריגות מהשגרה" כתוצאה מהרעש.

עדכון ראשון: 18:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully