וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעי הרכבת מיואשים: "כבר יותר בטוח בכביש"

אריאל נוי

7.4.2011 / 14:47

חלק מ-65 פצועי התאונה הבוקר בנתניה עדיין מאושפזים, ורבים מהם סיפרו לוואלה! חדשות על התסכול הגובר לנוכח התאונות החוזרות שוב ושוב. "אם אמשיך לנסוע ברכבת, בסוף אמות בה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: באדיבות עמותת אור ירוק)

בתאונת הרכבת שאירעה הבוקר (חמישי) סמוך לתחנת נתניה נפצעו 65 בני אדם. חלקם עדיין מאושפזים בבתי החולים השונים, והם חשים תסכול רב וכעס כלפי הנהלת הרכבת והרשויות, בגלל התדירות הגבוהה של תאונות הרכבות - במיוחד בקו שבין תל אביב לנתניה.

"אני כבר מיואשת לגמרי", אמרה לוואלה! חדשות סימי זוהר, תושבת נתניה בת 64, שנוסעת מדי בוקר לתל אביב. "כתושבת ותיקה בנתניה, אני לא יודעת איך לנסוע לתל אביב בלי פקקים. נסיעה לתל אביב לוקחת כחצי שעה, ועם פקקים זה רק מתארך". זוהר, שנפצעה קל ופונתה לבית החולים הלל יפה בחדרה, אמרה כי "אני לא יודעת מה יותר בטוח - לנסוע בכביש או ברכבת. אני יודעת שיש רכבות חדשות אבל לא נראה לי שמשהו משתנה בזמן הקרוב".

שי לוטן, בן 36 מנתניה, נוסע גם הוא ברכבת מדי בוקר לעבודתו בתל אביב. "זו כבר שערורייה. אין לי מילים", הוא פוסק. "בתחילת השבוע ישבתי מחוץ כמו סרדין ברכבת, וחשבתי שעוד רגע אני הולך להגיע לבית החולים. סוף השבוע הגיע, רק יצאנו מהתחנה והייתה תאונה". הוא סיפר כי רק אתמול העלה בפני אשתו את החשש מהנסיעה ברכבת, לאחר ששמע על העשן שעלה אתמול מהקרונות בקו ממודיעין לתל אביב.

"אבל לצערי, אין דרך אחרת לנסוע לתל אביב", הוא מוסיף. "אמרתי לאשתי: 'אם אני אמשיך לנסוע ברכבת בסוף אני אמות ברכבת'. היה לי מזל מהשמיים היום". לדבריו, ניצל גם מעלייה על הרכבת שנסעה מנהריה לתל אביב בחודש דצמבר, וקרונותיה עלו באש סמוך לשפיים: "בדיוק פספסתי את הרכבת ההיא ולא חלמתי שאי פעם הנהלת הרכבת תחזור על אותן טעויות".

כרוניקה של תאונה ידועה מראש

פרופ' דוד מהלאל, לשעבר ראש המכון לחקר התחבורה הטכניון ויו"ר ארגון "תחבורה היום ומחר", התייחס לתאונה טען כי "יש בארץ התפתחות מואצת של הרכבת בשנים האחרונות. פעם היו ארבעה מיליון נוסעים בשנה, והצמיחה הייתה ישר ל-40 מיליון בשנה - פתאום התחום התנפח והארגון לא התפתח יחד איתו". מהלאל מוסיף כי "אין בית ספר מסודר להכשרה של כוח אדם, וישנה עוד שורה של בעיות מבניות של הארגון שבעקבותיהן תאונות רכבת הן דבר שבשגרה בשנים האחרונות".

ואכן, בשנים האחרונות היו תאונות רבות ברכבת בכלל ובאזור נתניה בפרט. לפני כמעט שנה נפצעה אשה באורח בינוני לאחר שהרכב בו נסעה התנגש ברכבת ליד באר יעקב. בעלה, שככל הנראה נהג ברכב, נפצע באורח קל. חודש לפני כן נפצעה אשה באורח קל בתאונה שאירעה בין רכבת נוסעים לבין רכב מסחרי סמוך לבית יהושע.

באוגוסט 2010 נהרגו שבעה בני אדם בהתנגשות בין רכבת למיניבוס סמוך לקריית גת. בין ההרוגים אישה הרה ושני ילדים בני 4 ו-6. כמו כן נפצעו שמונה בני אדם, בהם שניים במצב בינוני והיתר קל. כמעט שנה לפני כן, נהג רכב פרטי בן 45 נהרג, לאחר שהתנגש ברכבת שיצאה מבאר שבע לכיוון תל אביב על המסילה ליד קיבוץ גת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully