וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעים ברכבת: "שמענו 'בום', הקרון זז מצד לצד"

אריאל נוי

7.4.2011 / 12:11

נוסעים ברכבת שהתנגשה חזיתית ברכבת נוספת סיפרו על רגעי האימה: "הייתה היסטריה לא קטנה, אנשים קפצו החוצה". קו ת"א-חיפה יישאר סגור עד מחר. לפי שעה רק 3 קווי רכבת פעילים בכל הארץ

יח"צ - חד פעמי

(צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, אדריאן הרבשטיין, שי מכלוף, רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק ויאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

יעקב אדואר, שישב בקרון הראשון ברכבת שנסעה מנתניה לתל אביב והתנגשה הבוקר (חמישי) ברכבת שהגיעה מהכיוון הנגדי סיפר לוואלה! חדשות: "אני מרגיש בסדר חוץ מקצת כאבי גב. הרכבת יצאה מכיוון נתניה לתל אביב וממש אחרי כמה שניות שמעתי בום אימתני והרכבת זזה מצד לצד כשהקרון שלי ירד מהפסים לכיוון התעלה". לדבריו, "בקרון שלי הייתה היסטריה לא קטנה, ניסיתי להרגיע את האנשים. מזל שהדלתות היו פתוחות ואנשים קפצו מהבהלה. אני פוניתי לבית חולים בגלל כאבי הגב מהזעזוע של העצירה הפתאומית".

זוהר, עדת ראיה נוספת, שהייתה בקרון הסמוך לקרון שנפגע סיפרה כי "נזרקתי לכיסא שממול ונחתי על הישבן ובגלל זה עכשיו אני בבית חולים ממתינה לצילום. היה הלם גדול בקרון, לא היו צרחות אבל אנשים לא הבינו מה קרה, אף אחד לא הודיע שום דבר וכולם שאלו את עצמם מה קרה עד שנפתחה הדלת והתחילו לקפוץ". לדבריה, "שני חיילים התחילו לעזור לי לצאת, השכיבו אותי בחוץ עד שהגיע האמבולנס".

רונה ווזנר, בת 25, שנסעה הבוקר מחדרה לאוניברסיטת תל אביב סיפרה כי "כשהגענו לנתניה כל הרכבת התחילה לרעוד. אנשים נתפסו אחד על השני והייתה פאניקה רצינית ברכבת. מעוצמת המכה של הרכבת עפתי לחלון וקיבלתי מכה". לדבריה, "ראיתי שהקרון נצמד במהירות לקרון השני והוא נמעך והתעקם. זה היה מחזה מזעזע. אנשים התחילו לצעוק וניסו להימלט מהרכבת". היא פונתה לבית החולים הלל יפה בחדרה במצב קל ועתידה להשתחרר לביתה עוד הערב.

האלוף במיל' יצחק (חקי) הראל, מנכ"ל רכבת ישראל, מסר את התייחסותו לאירוע. בראיון לגלי צה"ל אמר הראל כי "אני רוצה למסור איחולי החלמה מהירה לפצועים. מדובר ברכבת שיצאה מנתניה לדרום והתנגשה התנגשות צד ברכבת שהגיעה מכיוון תל אביב. מחקירה ראשונית של האירוע עולה, כי נהג הרכבת שהגיעה מנתניה איבד שליטה וכי מדובר בטעות אנוש".

הראל התייחס בדבריו לדרכי הטיפול באירוע ואמר כי "כרגע אנו חוקרים את התאונה בשיתוף עם המשטרה והקמנו ועדת חקירה משותפת כדי ללמוד את כל פרטי האירוע. מדובר באירוע חריג ואנחנו נתחקר ונשתף את הציבור ברגע שיהיו פרטים ונספים". באשר להמשך פעילותה של הרכבת אמר הראל כי "כפי הנראה, מחר במהלך היום תחזור הרכבת לפעולה".

התנגשות בין רכבות סמוך לתחנת הרכבת בנתניה, אפריל 2011. שלומי גבאי
התנגשות הרכבות הבוקר/שלומי גבאי

"תיחקר ע"י משטרת ישראל ורכבת ישראל"

בעקבות התאונה הודיעה רכבת ישראל כי הקו בין תל אביב לחיפה, בשני הכיוונים, יישאר סגור לפחות עד מחר. התחנות שיהיו סגורות הן: הרצליה, בית יהושע, נתניה, חדרה, קיסריה, פרדס חנה, בנימינה ועתלית. עוד נמסר, כי הרכבת תפעיל שירות אוטובוסים ישירים בין תחנת תל אביב-מרכז לתחנת חיפה-חוף הכרמל. לפי שעה, בעקבות עבודות התשתית המתבצעות בתחנות מדרום לתל אביב, הקווים היחידים שפועלים הם בין תל אביב למודיעין, בין הוד השרון לתל אביב וכן בין חיפה לנהריה.

מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי הרכבות נעו במהירות נמוכה, ולכן נמנע נזק חמור יותר. ככל הנראה, מדובר ברכבת מאסף שנסעה מנתניה לכיוון דרום וביציאה מהתחנה רכבת שבאה מולה במסילה צמודה פגעה בה בצידה והורידה את הקטר מהפסים, אך למרבה המזל הקרונות נשארו על המסילה. בנוסף נבדק מדוע הבקרה האוטומטית של הרכבות לא פעלה, למה לא הייתה התרעה מוקדמת ואם הייתה - מדוע לא פעלו בלמי החירום. נבדק גם אם היו תצפיתניות במקום שיכלו למנוע את התאונה.

מפקד מרחב שרון במשטרה, תנ"צ שמעון שומרוני, אמר כי "לא מדובר בכשל של התצפיתניות. מדובר ברכבת שיצאה מתחנת נתניה ורכבת נוספת שנכנסה לתחנה. רכבת אחת פגעה בשנייה בצידה ולא הורידה אותה מהפסים, התאונה תיחקר על ידי משטרת ישראל ורכבת ישראל. מהממצאים בזירה עולה כי התאונה נגרמה בשל טעות של אחד הנהגים, אך אני לא רוצה להקדים את החקירה".

לפי מד"א, בתאונה נפצעו 65 בני אדם, כולם באורח קל, והם פונו לבית החולים לניאדו בעיר ולבתי החולים הלל יפה בחדרה ומאיר בכפר סבא. סגן מנהל בית החולים מאיר בכפר סבא, ד"ר אביחי נחשוני, סיפר לוואלה! חדשות כי "בסביבות השעה 9:30 הודיעו לנו ממד"א שיש נגיעה קלה בין שתי רכבות בתחנת הרכבת בנתניה. אנחנו צפויים לקבל כ-20 פצועים". לדבריו, "מאז קיבלנו כ-17 פצועים ואנחנו צפויים לקבל עוד כארבעה. כל הפצועים שהגיעו אלינו, נמצאים כרגע בשלבי בדיקה. נראה שמצבם של הפצועים קל ורובם ישוחררו עוד היום מבית החולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully