וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתשומת לבכן: מחקר קובע - "שופינג מאריך חיים"

המחקר גילה כי מבוגרים שערכו קניות יומיומיות חיו זמן רב יותר מהממוצע באוכלוסייה. אמנם ייתכן שבריאות טובה מגבירה את יצר הקנייה, אבל ייתכן גם שחיים יותר "בגלל שפשוט כיף לקנות"

הנה חדשות שבעלך ממש לא ישמח לשמוע: מדענים טוענים כי עריכת קניות באופן יומיומי יכולה להאריך את חייך. כך דיווח היום (חמישי) ה"דיילי טלגרף". המחקר, שנערך לאורך עשר שנים והשתתפו בו כמעט 2,000 בני אדם, גילה כי אלו שהלכו לקניות בתדירות יומיומית הורידו בכמעט רבע את סיכוייהם למות בתקופה זו לעומת האדם הממוצע.

המחקר נערך בקרב 1,850 בני אדם בני 65 ומעלה, שחיים לבד ללא תמיכה חיצונית. הם חולקו לארבע קבוצות, לפי התדירות שבה הם עורכים קניות - מדי יום, פעמיים בשבוע, פעם בשבוע או פחות מכך. 17% מהנבדקים ערכו קניות בכל יום - ונמצא כי בתוך תקופת המחקר (1999-2008), שיעורם של אלו שמתו מביניהם היה נמוך ב-27% ביחס לאדם הממוצע.

ועוד פרט מעניין שעלה מהמחקר - למרות שכמעט כל גבר ממוצע התלונן לפחות פעם בחייו על כך ש"הורג אותי כשגוררים אותי לסיבוב בקניון", מתברר שגברים מרוויחים אפילו עוד יותר מהבילוי, על אף ההוצאות. בעוד הסיכוי של הנשים למות בעשור הנבדק ירד ב23%, של הגברים ירד ב-28%.

עורכי המחקר, ממכון המחקר הלאומי של טייוואן, מסייגים את התוצאות, ומודים כי ייתכן שלפחות בחלק מהמקרים הקניות הן התוצאה ולא הסיבה: עריכת קניות היא עדות למצב רפואי טוב יותר, שכן אנשים שיוצאים יום יום לקניות הם אנשים שכוחם במותניהם, ואילו אלו שעוסקים בקניות רק פעם בשבוע עושים זאת משום שהם אינם חשים בטוב, ועל כן לא מפתיע שהם חיים זמן קצר יותר.

מתוך הסרט סקס והעיר הגדולה 2. imdb
בנות "סקס והעיר הגדולה" - אחריכן!/imdb

מאמר נוסף שפורסם היום ב"כתב העת למחלות וקהילת הבריאות" חיזק את הטיעון כי הקניות מועילות לנו יותר משהן פוגעות לנו בכיס. במאמר נכתב כי "שופינג מכיל בתוכו ממדים רבים שדרושים לרווחת האדם, בריאות, ביטחון, תרומה לחברה ולכלכלה וכל אלה יכולים לתרום להארכת חייו של אדם".
כמו בני נוער, רבים מהאנשים המבוגרים שנבדקו במחקר הלכו לעשות קניות מתוך מטרה חברתית, לפגוש חברים במרכז המסחרי, או במטרה לעשות פעילות גופנית קלילה.

מורין הינטון, חוקרת בחברת ייעוץ קמעונאי, חושבת שהמחקר הגיוני. "על ידי עריכת קניות יומיומית, יש לך קשר רציף עם החברה, אפילו אם זה בסך הכל המוכר במכולת", אמרה ל"טלגרף". אבל לגבי מה בדיוק בקניות גורם לנו לחיות יותר, משערת הינטון כי "יכול להיות שמדובר בפעילות הגופנית. אבל גם יכול להיות שזה בגלל שפשוט כיף לקנות דברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully