קדימה ליועמ"ש: "חקור המימון הכפול של נתניהו"

קדימה פנתה ליועמ"ש בדרישה שיפתח בחקירה נגד ראש הממשלה נתניהו, נוכח ממצאי תחקיר המימון הכפול של נסיעותיו שפורסמו בתוכנית "המקור". הליכוד: "אין אגורה של מימון כפול"

פנחס וולף

תנועת קדימה, באמצעות היועמ"ש שלה, עו"ד איתן הברמן, פנתה הבוקר (חמישי) שוב ליועץ הממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה שיפתח בחקירה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ורעייתו שרה, נוכח ממצאי תחקיר המימון הכפול של נסיעותיו שפורסמו אמש בתוכנית "המקור" בערוץ 10, ולאחר שפנייה קודמת בעניין מימון נסיעותיו לפני כשבועיים טרם נענתה.

במכתב מציין עו"ד הברמן כי "חומרתם של המעשים שפורטו בכתבה הראשונה ועל יסוד החומר הראיתי שהוצג בה, ובעיקר על יסוד החומר שפורט ופורסם בכתבה ששודרה אמש, נראה כי ראוי, שלא לומר חובה, שתעשה שימוש בסמכותך ותורה על פתיחה בחקירה או לפי העניין בבדיקה משטרתית, שמגמת פניה בירור מקיף ומעמיק של כל ההיבטים החוקיים לגבי התנהגותם המתוארת של מר נתניהו ורעייתו".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "אין אפילו אגורה אחת של מימון כפול בנסיעותיו של רה"מ נתניהו. ערוץ 10 הטעה את צופיו וצפוי לתביעת דיבה. מוטב לקדימה,שהמציאה את מושג המימון הכפול בפרשת ראשונטורס, לדאוג למצעד הנחקרים והחשודים שלהם ובראשם אולמרט, הנגבי, הירשזון, רמון, גלעד ועמרי שרון, בטרם ידאגו למפלגות אחרות. לא בכדי הגיש את הבקשה היועץ המשפטי ולא מנכ"ל קדימה, שנמצא בעצמו בחקירה בימים אלה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השוהה כעת בביקור מדיני בגרמניה, צפוי להגיב בצהריים לפרטים החדשים שהתגלו אמש בתחקיר ערוץ 10, לפיו קיבל לכאורה מימון כפול על טיסה לארצות הברית בשנת 2006.

פרקליטו של נתניהו, עו"ד דוד שימרון, אמר אמש לאחר הפרסום כי משפחת נתניהו מתכוונת להגיש תביעת דיבה בעקבות הפרסום. בראיון שהעניק הבוקר לגלי צה"ל הוסיף שימרון כי הוא "מזועזע מחוסר האינטליגנציה שנחשף אתמול. צריך להבין שלכל טיסה לחו"ל יוצאות מספר חשבוניות עם שינויים קטנים, אך הכל נחתם בקבלה אחת מרוכזת. אני מחזיק בחשבונית הכפולה כביכול שדרוקר הציג, וכתוב עליה שהיא מבוטלת".

עוד אמר עו"ד שימרון כי "הטיסה המדוברת מומנה בתשלום על-ידי גורם פרטי, אך המרכז הרפואי אשדוד לא שילם עבורה. התחקיר של ערוץ 10 מסתתר מאחורי גורם אנונימי שאני אפילו לא בטוח שקיים - אני רק יודע שאין כאן שום קניה כפולה של כרטיסים. מדובר בהבל הבלים".

בתוכנית "המקור" נחשף אתמול, כי בשני מקרים שונים שילמו מספר גופים על אותו כרטיס הטיסה של נתניהו. דרוקר אף רמז כי ייתכן שהעודף שנוצר נוצל למימון הטיסה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו. כמו כן דווח כי אחד הגופים מימן את טיסת ראש הממשלה והגוף השני שילם עבור רעייתו שרה, וזאת למרות ששתי החשבוניות הוצאו על שמו של ראש הממשלה עצמו. שלושה מתוך ארבעת הארגונים אישרו כי הם שילמו עבור כרטיס הטיסה ואף נקבו בסכום שהוצא.

מהנהלת הבונדס-אירופה נמסר, כי הטענה האנונימית "כי אילו היה ידוע לבונדס שהוא משתתף בהוצאות הטיסה של הגב' נתניהו, לא היה משתתף במימון", אינה נכונה. "הבונדס הזמין פעמים רבות את מר נתניהו ורעייתו לאירועים בחו"ל לפי הנוהל המקובל לראשי ממשלות לשעבר ושרים בכירים. הבונדס השתתף בהוצאות עם גופים אחרים,בכיסוי הביקור,לאירוע שהיה חשוב לבונדס. מאחר ומר נתניהו מרצה מבוקש ביותר,היינו מוכנים לממן את עלותם של שני בני הזוג כנהוג,לא כל שכן של רעייתו לבד, מאחר והכנסת מימנה את הוצאות נתניהו".

עוד בוואלה! NEWS

הפעילויות הכי כיפיות/מעניינות/מקוריות לבילוי קיץ מושלם עם הנכדים

בשיתוף בית בלב
לכתבה המלאה

"דברי אי אמת ודיבה"

כזכור, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הואשם בפרשת "ראשונטורס" בכך שבין השנים 2002 ל-2006 הוא קיבל מימון כפול לנסיעותיו בחו"ל. בראיון שנערך לפני שבוע בחדשות 2 אמרה שרה נתניהו כי אין להשוות בין הפרשה הנוכחית לפרשת "ראשונטורס", מכיוון שבמקרה זה אין מימון כפול של כרטיסי טיסה. "לא הייתה שום עבירה על החוק, לא היה שקל אחד כפול או חשבונית אחת כפולה. לא היה דבר על חשבון המסים או על חשבון כספי המדינה", אמרה אז שרה נתניהו.

עו"ד דוד שימרון אמר אמש עם פרסום הפרטים כי "ראש הממשלה פעל על פי החוק בכל נסיעותיו. אין אפילו אגורה אחת של מימון כפול. מדובר בכתבה שאינה אמת, חסרת כל בסיס, במטרה להכפיש ולפגוע בראש הממשלה. משפחת נתניהו תגיש תביעת דיבה, הן על דברי אי האמת ששודרו בכתבה הראשונה, והן על דברי אי האמת והדיבה ששודרו אמש".

במפלגת "הליכוד" תקפו את תחקירו של רביב דרוקר, וטענו כי ערוץ 10 הטעה את צופיו בנוגע לחשבונית שהקרין על המסך. "רביב דרוקר ביקש להרשים את קוראיו בנוגע לאחת הנסיעות של נתניהו והציג על המסך חשבונית של משרד הנסיעות 'איילה טורס' על סך 8,237 דולר בגין טיסה לניו-יורק, עבור המרכז הרפואי באשדוד. בדיקה מדוקדקת יותר העלתה כי ערוץ 10 הקרין לצופים חשבונית עליה כתוב במפורש "מבוטלת" ( CANCELLED). מילה זו הופיעה באופן מודגש על גבי החשבונית אך הוסתרה על ידי ערוץ 10. כלומר, תוכנית 'המקור' של ערוץ 10 בחרה שלא לומר את האמת לצופים, ובלבד שניתן יהיה להכפיש את ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully