וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצרו פעילי חמאס שתכננו לחטוף חייל

6.4.2011 / 18:30

בפעילות משותפת של צה"ל והשב"כ נעצרו בינואר שלושה פעילי חמאס מאזור רמאללה אשר עמלו על תכנון חטיפת חייל. השב"כ: "מוטיבציה גבוהה מצד ארגוני הטרור לחטיפת חיילים"

צה"ל והשב"כ עצרו בתחילת חודש ינואר שלושה פעילי חמאס מאזור רמאללה, שתכננו לבצע פיגוע חטיפה כקלף מיקוח לשחרור אסירים – כך הותר היום (רביעי) לפרסום. אחד העצורים הוא חמזה זהראן, בן 31 מהכפר בידו, שהיה כלוא בארבע השנים האחרונות בישראל בגין תכנון פיגועים. העצור השני, נזאם שנינה, שימש בעברו כאיש מנגנוני הביטחון ברשות הפלסטינית וגם הוא היה כלוא בארבע השנים האחרונות בגין תכנון פיגועי ירי. כמו כן נעצר ג'יהאד שאמי, בן 34, אשר בעברו פעל ברצועת עזה במסגרת החזית העממית ומאז שנת 2005 שהה בצורה בלתי חוקית בגדה המערבית. שאמי נעצר בשנת 2008 ובשנתיים האחרונות ריצה גם הוא מאסר בכלא הישראלי.

מפרטי חקירתם עולה, כי השלושה תכננו לבצע פיגוע במהלכו יחטפו חייל לצורך מיקוח לשחרור אסירים פלסטינים בשם תנועת חמאס. בין היתר, תכננו זהראן ושאמי לרכוש חלקת אדמה ברמאללה ולבנות עליה בית עם תאים תת קרקעיים בהם יוחזק החייל החטוף. על פי התכנון, שאמי היה אמור להתגורר בדירה ולנהל אורח חיים רגיל לכאורה.

פעלו להשגת לוחית רישוי ישראלית

עוד עולה, כי לצורך ביצוע הפיגוע פעלו השניים לקבלת מימון לרכישת רכב עם לוחית רישוי ישראלית, וכן תכננו להשיג תעודות זהות ישראליות מזויפות. במקביל, תכננו גם לשנות את חזותם החיצונית ופנו לפעילי חמאס נוספים בעזה, לצורך מימון החטיפה.

בחודש שעבר הוגש נגדם כתב אישום בבית המשפט הצבאי ביהודה. לדברי גורמים בשב"כ, פעילותה של חוליה זו "ממחישה פעם נוספת את המוטיבציה הגבוהה של ארגוני טרור, ושל החמאס בפרט, לבצע פיגועי חטיפה גם בימים אלו לשם יצירת מנוף לחץ לשחרור אסירים פלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully