וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות חללי השב"ס הפגינו: דם בנינו זועק מהאדמה

עידן אבני, שלומי גבאי

6.4.2011 / 16:45

בני משפחות חללי שירות בתי הסוהר שנספו באסון הכרמל הפגינו באתר האסון, סמוך לבית אורן, במחאה על טקס הענקת הצל"שים לשלושת קציני המשטרה שנהרגו בשריפה

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: אמיר קוטיגרו)

משפחות הסוהרים שנספו באסון הכרמל ערכו הערב (רביעי) טקס במקום האסון, ליד בית אורן, במקביל לטקס חלוקת הצל"שים לקציני המשטרה שנהרגו באסון שנערך הערב. כחמש משפחות נכחו במקום לפני הטקס, סיפרו על יקיריהם והביעו את מחאתם נגד חלוקת הצל"שים לשוטרים. אתמול דחה בג"ץ את דרישת המשפחות לדחות את טקס חלוקת הצל"שים עד שתסתיים החקירה בנושא.

המשפחות הניפו שלטים ועליהם כתוב "דם בנינו ובנותינו זועק מן האדמה". כמו כן, הטיחו טענות קשות נגד המשטרה על שהפקירה את ילדיהם, לטענתם, וכמו כן נגד השב"ס על שלא העניק את היחס הראוי למשפחות. "עם חשיפת הסרטון שמתעד את רגעיהם האחרונים של ילדינו, אותו המשטרה דאגה להסתיר, רואים בדיוק שהשוטרים לא פעלו בגבורה, אלא ברחו והיחידים שראויים לצל"ש הם הכבאים", כך אמר דוד דיין, אביו של יוחאי שמעון דיין שנספה בשריפה.

טקס אזכרה לחללי השב"ס שנהרגו בשריפה. שלומי גבאי
"מה הפזיזות להעניק להם צל"ש ולא לחכות לסיום החקירה?"/שלומי גבאי

"השוטרים גרמו למותם של הסוהרים"

בני משפחתה של אושרת פינטו הביעו אף הם זעם על חלוקת הצל"שים לשוטרים שהיו נוכחים בתקרית בה נספתה בתם. שולה פינטו אמא של אושרת, אמרה כי "השוטרים הורו לאוטובוס להסתובב וכך גרמו למותם של כל הסוהרים. אם הם היו ממשיכים במסלולם הרגיל לא היה קורה כלום. מפקד הקורס נסע ולא היה עם האוטובוס. אם הוא היה באירוע הוא יכול היה להציל איתו כמה נפשות, כמו שעשה הצלם רמי סופר. אני לא מבינה מה הפזיזות להעניק להם צל"ש ולא לחכות לסיום החקירה?"

פינטו הוסיפה ואמרה, כי "אין לי ספק שהשוטרים פעלו בתום לב וזה לא נעשה בזדון, אבל בלי ספק הם לא פעלו באומץ לב, אלא פשוט ניסו לברוח ונלכדו באש. אנחנו מאוכזבים קשות מנציב שירות בתי הסוהר בני קניאק, שלא חיבק את המשפחות ולא דאג להן. כפי שמשפחות השוטרים זכו לגיבוי ממפכ"ל המשטרה דודי כהן, שגיבה את שוטריו באופן אבסולוטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully