וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שני לשביתת הרופאים: חדר המיון של רמב"ם שומם

אריאל נוי

6.4.2011 / 12:19

במקביל לניסיונות של האוצר והסתדרות הרופאים להביא לפתרון בסוגיית השכר, נמשכת השביתה בבתיה"ח. המחלקות ברמב"ם ריקות. "אנשים הבינו שיש שביתה ולכן לא הגיעו למיון"

אבישי גולן

(צילום: אבישי גולן. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

שביתת האזהרה במערכת הבריאות נכנסה היום (רביעי) ליומה השני והאחרון לפי שעה, כשבתי החולים הציבוריים ברחבי הארץ פועלים במתכונת שבת, כחלק ממחאת הרופאים על שכרם ותנאי העסקתם. עם זאת, סניפי קופות החולים לאומית וכללית, שהושבתו אתמול, יחזרו היום לפעילות תקינה. פגישתם של נציגי האוצר ונציגי ההסתדרות הרפואית הסתיימה אמש ללא התקדמות בסוגיית הסכם השכר ונציגי הצדדים סיכמו על שלוש פגישות נוספות בשבוע הבא.

גם היום המחלקות והמרפאות בבית החולים רמב"ם בחיפה היו ריקות, והעומס במיון ירד יחסית לאתמול. "אנשים הבינו שיש שביתה ולכן לא הגיעו למיון היום וחוץ מזה קופות החולים לא שובתות היום ולכן אין לחץ", הסביר אחד המטופלים שבכל זאת הגיעו למיון, צחי אריה.

גם המחלקה הכירורגית ברמב"ם ריקה כמעט מאנשים. מיכאל פליישמן, בן 59 מרחובות, שעבר בשבוע שעבר ניתוח בבית חולים, הגיע היום במיוחד כדי שיוציאו לו את התפרים. "אני הימרתי, קבעו לי ביום שישי האחרון להגיע לבית חולים להוציא את התפרים אחרי הניתוח בקיבה שעברתי, ידעתי שתהיה שביתה אבל קיוויתי שבכל זאת יטפלו בי", אמר פליישמן.

פליישמן נסע כמעט שלוש שעות מביתו לבית החולים על מנת לקבל היום את הטיפול. "להפתעתי הרבה, טיפל בי הרופא שניתח אותי. חשבתי שזה יהיה אולי מתמחה אבל הפתיעו אותי. גם אם לא היו מטפלים בי הייתי מבין, הרופאים עובדים מסביב לשעון ומתוגמלים מעט מאד", הסביר פליישמן.

ד"ר אבי ויסמן, סגן מנהל מחלקת הרדמה וחבר בוועד הרופאים ברמב"ם, ערך סיור בחדרי הניתוח הריקים. "ביום רגיל יש לנו כ-50 ניתוחים. היום אישרנו שניים או שלושה בלבד. חדרי הניתוח ריקים", אמר ויסמן. עוד הוסיף, כי הוא מאמין שהשביתה תתארך ותהיה קשה. ד"ר ויסמן הסביר כי "משרד האוצר לא מבין את מערכת הבריאות ואת הקושי שלה. המערכת הציבורית עומדת בפני קריסה. למרדימים יש בעיה ארצית. אנחנו לא רואים את האור בקצה המנהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully