וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר שחשוד שהיכה ש"ג בהתנחלות יועמד לדין משמעתי

מח"ש הודיעה כי בעקבות תלונות שקיבלה, יועמד לדין משמע שוטר החשוד שהיכה שומר בנריה. זאת לאחר שהשומר סירב להכניס להתנחלות את מכוניתו של מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ועד מתיישבי בנימין)

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים הודיעה היום (רביעי) כי בעקבות חקירה שהתנהלה נגד שוטר, בחשד שהשתמש בכוח שלא כדין כלפי מתנחל בנריה, הוחלט להעמידו לדין משמעתי, בפני בית הדין למשמעת של משטרת ישראל. עם זאת, הוחלט לא להעמיד את השוטר לדין פלילי.

התקרית בה היה מעורב השוטר אירעה ב-24 באוגוסט בשנה שעברה. אל ההתנחלות הגיע רכב בו ישבו מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר והאחראית על המעקב אחר הבנייה בהתנחלויות בארגון, חגית עופרן.

לצד אופנהיימר ועופרן, שהגיעו למקום כדי לתאם הפגנה, ישבו ברכב שני שוטרים, ראש משרד הסיור במשטרת בנימין רפ"ק ברק ערוסי, ורכז המודיעין של התחנה שלומי בכר. על אף שהציגו השניים בפני השומר בכניסה להתנחלות תעודות שוטר, הוא סירב לאשר את כניסת הרכב והתעמת עמם, ולאחר מכן נעצר. לטענת המתנחלים, השוטרים סירבו להציג תעודות מזהות, ומשלא הורשתה כניסתם - היכו את השומר ועצרו אותו.

"תיכננו לקיים הפגנה חוקית"

אופנהיימר, שבסופו של דבר לא נכנס ליישוב, זעם בשעתו על פעולות המתנחלים. "תיכננו לקיים הפגנה חוקית וברישיון, במטרה למחות על חידוש הבנייה בנריה", אמר. "על פי הנוהל פנינו למשטרה ויצאנו לסיור תיאום במקום. הגענו לש"ג, אבל זה לא מצא חן בעיני השומר. מה שחמור באירוע הזה הוא שלא יעלה על הדעת שאזרח יחליט עבור שוטר אם הוא נכנס או לא, דבר כזה קיים רק ב'ארץ המתנחלים'. התחושה היא שהם מרגישים שהם בעלי הבית במדינה הזאת ומעל לחוק. זוהי הפקרות שנותנים לאנשים האלה את הזכות להחליט מי נכנס לאן ומי יוצא. איפה נשמע דבר כזה במדינה מתוקנת?", מחה.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר אז כי "השוטרים הזדהו כחוק. אחד מהם לבש מדי שוטר ולמרות זאת השומר סירב להכניסם. השוטר ניגש לעמדת השומר והותקף על ידו, ועל כן נעצר והועבר לחקירה בתחנת בנימין". ארגון זכויות האדם ביש"ע הגיש תלונה למח"ש בטענה כי אחד השוטרים היכה באגרופים את השומר. בעקבות התלונה, כאמור, נמסר היום ממח"ש על פתיחת החקירה בעניינו.

הארגון מסר הבוקר בתגובת להודעת מח"ש כי "מדובר בהתנהגות לא ראויה של המשטרה, מראשיתו של האירוע - הניסיון לשיתוף פעולה סמוי עם ארגון השמאל הקיצוני, ועד לסיומו - באלימות חסרת הצדקה כלפי השומר שמילא תפקידו כחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully